IAU Open Access

İMAMHATİP LİSESİ ARAPÇA ÖĞRETMENLERİNİN DİLBİLGİSİ YETERLİLİK DURUMLARI VE ÇÖZÜM YOLLARI

Show simple item record

dc.contributor.author Hammad, İhsan A. M.
dc.date.accessioned 2019-05-30T06:43:27Z
dc.date.available 2019-05-30T06:43:27Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/2363
dc.description.abstract Bu çalışma, lise düzeyindeki imam-hatip öğrencilerinin çoğunun konuşma ve yazı dilinde Arapça gramer kurallarını kullanma konusundaki sıkıntılarını tartışmaya açmaktadır. Halbuki sözkonusu öğreniler, beş seneden fazla, gramer kurallarının önemli bir parçası sayıldığı Arapça bir eğitimden geçmektedirler. Belki de bu konudaki zayıflığın en önemli nedeni, Arapça’yı öğreten kimselerden kaynaklanmaktadır. İşte bu nedenle, bu çalışma, öğrenilmesi gereken gramerin ne anlama geldiğine, onun önemine ve hem öğrencinin hem de öğretmenin karşılaştığı sorunlara ışık tutmaktadır. Aynı amaçla bahsedilen çalışma, öğretilmesi ve öğrenciye konuşmasında, yazmasında ve okumasında fayda vermesi düşünülen gramer konularıyla ilgili birtakım çözüm yolları ve öneriler sunmaktadır. Bunun yanısıra bir öğretmenin, lise düzeyindeki imam-hatip okullarında Arapça gramer kurallarını öğretirken karşılaştığı engelleri aşması ve zorlukları yenmesi için sahip olması gereken yetenekleri de gündeme getirmektedir. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.title İMAMHATİP LİSESİ ARAPÇA ÖĞRETMENLERİNİN DİLBİLGİSİ YETERLİLİK DURUMLARI VE ÇÖZÜM YOLLARI tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account