DSpace Repository

E-TİCARETİN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARINA ETKİLERİ: TÜRKİYE’DEKİ SOSYAL MEDYA KULLANICILARI ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA

Show simple item record

dc.contributor.author Karimli, Gafar
dc.date.accessioned 2019-05-30T06:02:21Z
dc.date.available 2019-05-30T06:02:21Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/2354
dc.description.abstract Günümüzde sosyal medyanın gelişmesi ve yaygın kullanılmağa başlanması, e-ticaret kavramının daha da kuvvetlenmesine yol açmıştır. İnsanların kendilerini ifade edebildiği ve arkadaşları ile bağlantı kura bildiği sanal ortam olan sosyal medya, eticaretin vazgeçilmezi haline gelmiştir. Bu tezin yazılmasında genel amaç e-ticaretin tüketicilere sağladığı faydaları açıklamak ve geleneksel ticaretle olan farkını ortaya koymaktır. İnsanlar sosyal medyada gezinirken gördüğü reklamlara, e-broşürlere ve benzeri özelliklere olan ilgilerinin öğrenilmesinde tezin amaçları arasında yer almaktadır. Çalışmanın teorik kısmı 3 bölümden oluşmaktadır. İlk olarak e-ticaretin gelişimi, tüketiciler açısından avantajları ve dezavantajları vb. kavramlara değinilmiştir. 2-ci bölümde Tüketici davranışları, bu davranışları etkileyen faktörlere değinilmiş ve 3-cü bölümde sosyal medya ele alınmıştır. Son olarak Türkiye’de sosyal medya kullanıcıları arasında araştırma yapılmıştır. Yapılan araştırmada güvenirlilik testleri yapılmış ve alınan veriler doğrultusunda analizler yapılmıştır. Yapılan testlerden güvenin ve bağımlılığın insanların internetten ürün satın almasını pozitif yönde etkilediği sonucuna varılmıştır. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject E-Ticaret tr_TR
dc.subject E-Ticarette Tüketici Davranışları tr_TR
dc.subject Tüketici davranışları tr_TR
dc.subject Sosyal Medya tr_TR
dc.subject Sosyal Medya da Tüketici Davranışlar) tr_TR
dc.subject E-Commerce tr_TR
dc.subject Consumer Behaviours in E-Commerce tr_TR
dc.subject Consumer Behaviours tr_TR
dc.subject Social Media tr_TR
dc.subject Consumer Behaviours in Social Media tr_TR
dc.title E-TİCARETİN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARINA ETKİLERİ: TÜRKİYE’DEKİ SOSYAL MEDYA KULLANICILARI ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol Today, the development of social media and the widespread use of e-commerce have led to the strengthening of the concept of e-commerce. Social media, a virtual environment in which people can express them and communicate with their friends, has become an indispensable part of e-commerce. In writing this thesis the general aim is to explain the benefits of e-commerce to consumers and to demonstrate the difference with traditional trade. People are among the aims of the thesis in learning about ads they see while surfing in social media, e-brochures and similar features. The theoretical part of the study consists of 3 parts. First, the development of e-commerce, advantages and disadvantages for consumers, and so on concepts have been addressed. Consumer behaviours and factors affecting these behaviours are discussed in the second chapter and in the third section social media are discussed. Finally, research has been conducted among social media users in Turkey. In the research conducted reliability tests were carried out and analyses were made based on the received data. In the tests, had emerged that confidence and dependency had the positive effect of people buying products from internet. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 95 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account