dc.contributor.author |
Karimli, Gafar
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-30T06:02:21Z |
|
dc.date.available |
2019-05-30T06:02:21Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/2354 |
|
dc.description.abstract |
Günümüzde sosyal medyanın gelişmesi ve yaygın kullanılmağa başlanması, e-ticaret
kavramının daha da kuvvetlenmesine yol açmıştır. İnsanların kendilerini ifade
edebildiği ve arkadaşları ile bağlantı kura bildiği sanal ortam olan sosyal medya, eticaretin
vazgeçilmezi haline gelmiştir. Bu tezin yazılmasında genel amaç e-ticaretin
tüketicilere sağladığı faydaları açıklamak ve geleneksel ticaretle olan farkını ortaya
koymaktır. İnsanlar sosyal medyada gezinirken gördüğü reklamlara, e-broşürlere ve
benzeri özelliklere olan ilgilerinin öğrenilmesinde tezin amaçları arasında yer
almaktadır. Çalışmanın teorik kısmı 3 bölümden oluşmaktadır. İlk olarak e-ticaretin
gelişimi, tüketiciler açısından avantajları ve dezavantajları vb. kavramlara
değinilmiştir. 2-ci bölümde Tüketici davranışları, bu davranışları etkileyen faktörlere
değinilmiş ve 3-cü bölümde sosyal medya ele alınmıştır. Son olarak Türkiye’de sosyal
medya kullanıcıları arasında araştırma yapılmıştır. Yapılan araştırmada güvenirlilik
testleri yapılmış ve alınan veriler doğrultusunda analizler yapılmıştır. Yapılan
testlerden güvenin ve bağımlılığın insanların internetten ürün satın almasını pozitif
yönde etkilediği sonucuna varılmıştır. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
E-Ticaret |
tr_TR |
dc.subject |
E-Ticarette Tüketici Davranışları |
tr_TR |
dc.subject |
Tüketici davranışları |
tr_TR |
dc.subject |
Sosyal Medya |
tr_TR |
dc.subject |
Sosyal Medya da Tüketici Davranışlar) |
tr_TR |
dc.subject |
E-Commerce |
tr_TR |
dc.subject |
Consumer Behaviours in E-Commerce |
tr_TR |
dc.subject |
Consumer Behaviours |
tr_TR |
dc.subject |
Social Media |
tr_TR |
dc.subject |
Consumer Behaviours in Social Media |
tr_TR |
dc.title |
E-TİCARETİN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARINA ETKİLERİ: TÜRKİYE’DEKİ SOSYAL MEDYA KULLANICILARI ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Today, the development of social media and the widespread use of e-commerce have
led to the strengthening of the concept of e-commerce. Social media, a virtual
environment in which people can express them and communicate with their friends,
has become an indispensable part of e-commerce. In writing this thesis the general aim
is to explain the benefits of e-commerce to consumers and to demonstrate the
difference with traditional trade. People are among the aims of the thesis in learning
about ads they see while surfing in social media, e-brochures and similar features. The
theoretical part of the study consists of 3 parts. First, the development of e-commerce,
advantages and disadvantages for consumers, and so on concepts have been addressed.
Consumer behaviours and factors affecting these behaviours are discussed in the
second chapter and in the third section social media are discussed. Finally, research
has been conducted among social media users in Turkey. In the research conducted
reliability tests were carried out and analyses were made based on the received data.
In the tests, had emerged that confidence and dependency had the positive effect of
people buying products from internet. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
95 |
tr_TR |