DSpace@İHÜ

İLKÖĞRETİM 4.SINIF TÜRKÇE, MATEMATİK, FEN BİLİMLERİ, SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARININ ÜSTBİLİSŞEL AÇIDAN İNCELENMESİ

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Değirmenci, Tuğçe
dc.date.accessioned 2019-05-29T11:51:29Z
dc.date.available 2019-05-29T11:51:29Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/2350
dc.description.abstract Eğitim ile ilgili yapılan tartışmaların ardından doğru eğitim kavramı ile ilgili yüzyıllardır birçok eğitim yöntem ve tekniği ortaya çıkmıştır. Tüm bu yöntem ve tekniklerin temel amacı; anlamlı öğrenmeyi sağlamak ve öğrenmeleri kalıcı hale getirmek olmuştur. Anlamlı ve kalıcı öğrenme ile literatüre giren üstbiliş; bireylerin zihinsel faaliyetleri üzerinde tahmin, planlama, izleme ve değerlendirme süreçlerini kapsamaktadır. Kişilerin kendi öğrenme süreçlerinde rol aldıklarında anlamlı öğrendiklerini kabul eden üstbiliş kavramının, yenilenen ilköğretim eğitim programımızdaki kazanımların, becerilerin ve ölçme değerlendirme uygulamalarının üstbilişsel düzeylerini belirlemek bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Çalışmada, İlköğretim 4.sınıf Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri ve Sosyal Bilgiler dersleri program kazanımları, becerileri ve ölçme değerlendirme yöntemleri üstbilişsel açıdan incelenmiştir. Araştırma bir durum çalışmasıdır.Program kazanımları incelenirken Kratthwohl ve diğerleri (2001) tarafından yenilenen Bloom Taksonomisi, program becerileri ve ölçme-değerlendirme yöntemleri incelenirken araştırmacılar tarafından literatürden yararlanılarak geliştirilen ölçekler kullanılmıştır. Yapılan incelemeler sonucunda; program kazanımlarının üstbilişsel bilgiye yönelik (%9,24) olmadığı, daha çok kavramsal bilgi boyutunda kaldığı (%37,04), kazanımların tüm bilgi düzeylerine eşit şekilde dağılmadığı görülmüştür. Ancak eski ilköğretim 4.sınıf programına kıyasla öğretim programında üst düzey becerilerin daha çok yer aldığı görülmüştür. Program becerileri bakımından yapılan incelemede ise, İlköğretim Türkçe öğretim programının kendine ait becerilerinin olmaması nedeniyle incelemeye dâhil edilmemiş, İlköğretim 4.sınıf Matematik, Sosyal Bilgiler ve Fen Bilimleri öğretim programlarında yer alan 41 becerinin bilişsel kazanıma yönelik olduğu (%51,03), üstbilişsel becerilere yönelik kazanımların da programda bulunduğu (%48,06) saptanmıştır. Öğretim programlarının ölçme değerlendirme süreçlerinin ise üstbiliş destekler nitelikte olduğu belirlenmiştir. Uluslararası sınavlardaki başarıların arttırılması ve eğitim sistemimizin anlamlı öğrenmeyi bir plan dâhilinde sağlaması amacıyla üstbilişsel eğitimin öğretim programına dâhil edilmesi önerilmektedir. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Üstbiliş tr_TR
dc.subject Program incelemesi tr_TR
dc.subject Kazanım tr_TR
dc.subject Ölçme ve değerlendirme tr_TR
dc.subject Program becerileri tr_TR
dc.subject Header tr_TR
dc.subject Curriculum review tr_TR
dc.subject Acquisition tr_TR
dc.subject Measurement and evaluation tr_TR
dc.subject Program skills tr_TR
dc.title İLKÖĞRETİM 4.SINIF TÜRKÇE, MATEMATİK, FEN BİLİMLERİ, SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARININ ÜSTBİLİSŞEL AÇIDAN İNCELENMESİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol After the discussions about education, many educational methods and techniques have emerged for centuries about to the concept of education. The main purpose of all these methods and techniques; it has been to ensure meaningful learning and to make learning permanent. The concept of meaningful and permanent learning and the concept of the journal includes the ability to predict, plan, monitor and evaluate the individual's own mental activities. The aim of this master thesis study is to the level of the introductory concept in which people learn meaningful when they take part in their own learning process. Primary School 4.class Turkish, Mathematics, Science and Social Studies courses have been studied in terms of curriculum acquisitions, skills and measurement evaluation methods. The research was done with the document review method. While the program recovery were analyzed, Blom taxonomy, which was renewed by Kratthwohl and others(2001), and the criteria developed by the researcher using the literature were used while the program skills and measurement-evaluation methods were studied. As a result of the research, it was observed that the program gains were not related to the header information (9,24%) and remained more conceptual information (37,04%), and the gains were not distributed equally to all the information levels. In the examination conducted in terms of program skills; primary education Turkish the curriculum was not included in the study due to lack of its own skills. It has been determined that 41 skills in Turkish, Mathematics, Social Sciences Course and Science education programs are related to cognitive acquisition (51.03%), and that the gains related to the cognitive skills (48.06%) are related to the curriculum. It has been determined that the measurement and evaluation processes of the teaching programs support the header. In order to increase the success of international examinations and to ensure that our educational system provides meaningful learning within a plan, the department of education suggestions have been presented to be included in our curriculum. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 179 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster