DSpace Repository

CHANEL VE YSL MARKALARI ÜZERİNDEN KADINLARIN ÖTEKİLEŞTİRİLMESİNE MODA İLE BAŞKALDIRIŞ

Show simple item record

dc.contributor.author Aliyeva, Ulkar
dc.date.accessioned 2019-05-29T11:16:59Z
dc.date.available 2019-05-29T11:16:59Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/2344
dc.description.abstract Bu tez çalışmasının seçilme nedeni Dünya’da ve Türkiye’de zaman içinde kitle iletişim araçları da dahil olmak üzere çeşitli etkenlerle toplumda kadınların yerinin nasıl değiştini ve bir iletişim biçimi olarak modanın bu konuyla ne kadar iç içe olduğunu incelemektir. Aynı zamanda çalışmanın amacı geçmişteki bilgileri irdeleyerek günümüze kadar olan süreçte atılan adımlarda nelerin eksik olduğunu tespit etmek ve giyinmenin toplumsal cinsiyet ve ayrımcılık kavramıyla ne kadar bağlantılı olduğunu göstermektir. Kadının toplumdaki yeri problemi, cinsiyet ayrımına bağlı olarak ortaya çıkan kadınların ezilmesi ve ikincilleştirilmesi sorunudur. Moda ise “giyinme olgusu” anlamında dördüncü bedensel fonksiyonumuz olarak tanımlanır. Giyinmek; nefes alma, beslenme ve uyumanın ardından insan bedeninin gereksinimi olan en temel eylemlerden biridir. Bu yüzden de bu iki olgunun yani ötekileştirme ve modanın aynı konu içinde yer alması hiç te tesadüfi değildir. Başvurulan kaynaklardan elde edilen araştırma bulguları sonucunda kadınların belli dönemlerde attığı somut adımların çoğunun toplum tarafından iyi karşılanmaması ve devlet seviyesinde desteklenmemesi sebebiyle pek te etkili olamadığı kanısına varıldı. Bir taraftan da modanın bir iletişim aracı olarak kendini ifade etme biçimi olduğu sonucuna varıldı. Bu araştırmada içerik analizi yöntemi, birincil ve ikincil veri kaynaklar kullanılmıştır. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Kadın tr_TR
dc.subject Cinsiyet tr_TR
dc.subject Moda tr_TR
dc.subject Diskriminasyon tr_TR
dc.subject Toplum tr_TR
dc.subject Woman tr_TR
dc.subject Gender tr_TR
dc.subject Fashion tr_TR
dc.subject Discrimination tr_TR
dc.subject Society tr_TR
dc.title CHANEL VE YSL MARKALARI ÜZERİNDEN KADINLARIN ÖTEKİLEŞTİRİLMESİNE MODA İLE BAŞKALDIRIŞ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol The reason for choosing this thesis topic is to examine how the place of women in society has changed in the World and in Turkey with various factors including the mass media and how much fashion is interwoven with this topic as a form of communication. At the same time, the aim of studying is to identify what is missing in the steps which were taken till today by scrutinizing old informations and to make more effective steps also to show how clothing is related to the concept of gender and discrimination. The problem of woman`s place in society is the problem of oppression and subordination of women according to gender discrimination. Fashion as a case of "dressing up” is defined as the fourth bodily function. Dressing up is one of the most basic needs of action in the human body after breathing, eating and sleeping. This is why these two cases are in the same subject. According to the result due to the sources: “the most of concrete steps made by women in the certain periods of time were not successful because they were not met good in society and not supported by the State level. On the other hand, it was concluded that fashion is the way of expressing itself as a means of communication. In this study was used the content analysis method and the primary and secondary data sources. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 92 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account