dc.contributor.author |
Korkutan, Tayfun Behiç
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-29T08:40:43Z |
|
dc.date.available |
2019-05-29T08:40:43Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/2330 |
|
dc.description.abstract |
Yapılan çalışmada Meslek Liselerinde çalışmakta olan öğretmenlerde iş
yaşamının verimi ve etkinliğinde etkileri olduğu kabul gören tükenmişliğin ve
mesleki doyumun arasındaki ilişki düzeyinin saptanarak incelenmesi
hedeflenmiştir. Araştırmanın örneklemini İstanbul ili Ataşehir ilçesi Meslek
Liselerinde görev yapan 175 öğretmen oluşturmaktadır. Anketler basit rastgele
örnekleme yönteminden yararlanılarak elde edilmiştir. Araştırmaya ilişkin
veriler, katılımcılara yönelik demografik bilgiler içeren kişisel bilgi formu, iş
doyum düzeyi Mesleki Doyum Ölçeğinden (MDO), tükenmişlik düzeyi ise
Maslach Tükenmişlik Ölçeğinden (MTÖ) yararlanılarak elde edilmiştir. Elde
edilen veriler SPSS.23 paket programı aracılığıyla analiz edilmiş ve
değerlendirilmiştir. Öğretmenlere yönelik mesleki doyum düzeyi ve tükenmişlik
ve alt boyutları arasındaki ilişkinin belirlenebilmesi amacıyla MDÖ’den alınan
puanların MTÖ’nün alt boyutlarından alınan puanlarla ilişkisi incelenmiş ve
mesleki doyum düzeyi ile tükenmişlik boyutları arasında kabul edilebilir
düzeyde, istatistiksel bakımdan anlamlı ve negatif bir ilişkinin olduğu
saptanmıştır.
Yapılan araştırma çerçevesinde; mesleki doyumun dolaylı birçok dış etkenden
etkilendiği göz önüne alındığı takdirde; elde edilen bulgular doğrultusunda
duygusal tükenme ve kişisel başarı eksikliği alt boyutlarının bu kavramın
%45’lik kısmını açıkladığı tespit edilmiştir. Açıklanamayan diğer kısımların ise
çalışma kapsamında değerlendirilmeyen diğer unsurlardan kaynaklanabileceğini
söylemek mümkündür. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Tükenmişlik |
tr_TR |
dc.subject |
Tükenmişlik Düzeyi |
tr_TR |
dc.subject |
Öğretmenler |
tr_TR |
dc.subject |
Mesleki Doyum |
tr_TR |
dc.subject |
Vocational Satisfaction |
tr_TR |
dc.subject |
Burnout level |
tr_TR |
dc.subject |
Burnout |
tr_TR |
dc.subject |
Vocational high schools |
tr_TR |
dc.subject |
Teachers |
tr_TR |
dc.title |
MESLEK LİSELERİNDE ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ DOYUMU İLE TÜKENMİŞLİK DÜZEYLERİ ARASİNDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
In this study, it was aimed to investigate the relationship between the burnout
and professional satisfaction, which are considered to be effects on the
efficiency and efficiency of business life in the teachers working in Vocational
High School. The sample of the research is composed of 175 teachers working
in Ataşehir district vocational high school in Istanbul province. Surveys were
obtained by using simple random sampling method. Data related to the research
were obtained by using a personal information form with demographic
information on participants, job satisfaction level from Occupational
Satisfaction Scale (OSS) and burnout level from Maslach Burnout Scale (MBS).
The obtained data were analyzed and evaluated using the SPSS.23 packet
program. n order to determine the relationship between occupational satisfaction
level and burnout and sub dimensions of the teachers, the relationship between
the scores obtained from the OSS and the scores obtained from the subscales of
the MBS were examined and it was determined that there was a statistically
significant and negative relationship between the occupational satisfaction level
and the burnout dimensions.
Within the scope of the research; that professional satisfaction is indirectly
influenced by many external influences; emotional exhaustion and lack of
personal success in the findings were found to explain 45% of this concept. It is
possible to say that other unexplained parts may be due to other factors not
considered in the scope of the study. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
96 |
tr_TR |