DSpace Repository

MESLEK LİSELERİNDE ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ DOYUMU İLE TÜKENMİŞLİK DÜZEYLERİ ARASİNDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

Show simple item record

dc.contributor.author Korkutan, Tayfun Behiç
dc.date.accessioned 2019-05-29T08:40:43Z
dc.date.available 2019-05-29T08:40:43Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/2330
dc.description.abstract Yapılan çalışmada Meslek Liselerinde çalışmakta olan öğretmenlerde iş yaşamının verimi ve etkinliğinde etkileri olduğu kabul gören tükenmişliğin ve mesleki doyumun arasındaki ilişki düzeyinin saptanarak incelenmesi hedeflenmiştir. Araştırmanın örneklemini İstanbul ili Ataşehir ilçesi Meslek Liselerinde görev yapan 175 öğretmen oluşturmaktadır. Anketler basit rastgele örnekleme yönteminden yararlanılarak elde edilmiştir. Araştırmaya ilişkin veriler, katılımcılara yönelik demografik bilgiler içeren kişisel bilgi formu, iş doyum düzeyi Mesleki Doyum Ölçeğinden (MDO), tükenmişlik düzeyi ise Maslach Tükenmişlik Ölçeğinden (MTÖ) yararlanılarak elde edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS.23 paket programı aracılığıyla analiz edilmiş ve değerlendirilmiştir. Öğretmenlere yönelik mesleki doyum düzeyi ve tükenmişlik ve alt boyutları arasındaki ilişkinin belirlenebilmesi amacıyla MDÖ’den alınan puanların MTÖ’nün alt boyutlarından alınan puanlarla ilişkisi incelenmiş ve mesleki doyum düzeyi ile tükenmişlik boyutları arasında kabul edilebilir düzeyde, istatistiksel bakımdan anlamlı ve negatif bir ilişkinin olduğu saptanmıştır. Yapılan araştırma çerçevesinde; mesleki doyumun dolaylı birçok dış etkenden etkilendiği göz önüne alındığı takdirde; elde edilen bulgular doğrultusunda duygusal tükenme ve kişisel başarı eksikliği alt boyutlarının bu kavramın %45’lik kısmını açıkladığı tespit edilmiştir. Açıklanamayan diğer kısımların ise çalışma kapsamında değerlendirilmeyen diğer unsurlardan kaynaklanabileceğini söylemek mümkündür. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Tükenmişlik tr_TR
dc.subject Tükenmişlik Düzeyi tr_TR
dc.subject Öğretmenler tr_TR
dc.subject Mesleki Doyum tr_TR
dc.subject Vocational Satisfaction tr_TR
dc.subject Burnout level tr_TR
dc.subject Burnout tr_TR
dc.subject Vocational high schools tr_TR
dc.subject Teachers tr_TR
dc.title MESLEK LİSELERİNDE ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ DOYUMU İLE TÜKENMİŞLİK DÜZEYLERİ ARASİNDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol In this study, it was aimed to investigate the relationship between the burnout and professional satisfaction, which are considered to be effects on the efficiency and efficiency of business life in the teachers working in Vocational High School. The sample of the research is composed of 175 teachers working in Ataşehir district vocational high school in Istanbul province. Surveys were obtained by using simple random sampling method. Data related to the research were obtained by using a personal information form with demographic information on participants, job satisfaction level from Occupational Satisfaction Scale (OSS) and burnout level from Maslach Burnout Scale (MBS). The obtained data were analyzed and evaluated using the SPSS.23 packet program. n order to determine the relationship between occupational satisfaction level and burnout and sub dimensions of the teachers, the relationship between the scores obtained from the OSS and the scores obtained from the subscales of the MBS were examined and it was determined that there was a statistically significant and negative relationship between the occupational satisfaction level and the burnout dimensions. Within the scope of the research; that professional satisfaction is indirectly influenced by many external influences; emotional exhaustion and lack of personal success in the findings were found to explain 45% of this concept. It is possible to say that other unexplained parts may be due to other factors not considered in the scope of the study. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 96 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account