DSpace Repository

ÖĞRENEN ORGANİZASYONLARIN ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞA KATKILARI

Show simple item record

dc.contributor.author Çetin, Muhammed İrfan
dc.date.accessioned 2019-05-29T07:11:05Z
dc.date.available 2019-05-29T07:11:05Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/2320
dc.description.abstract Öğrenen organizasyon felsefesini benimsemiş ve uygulayan işletmeler, bu uygulamanın olumlu sonuçlarını görmektedirler. Örgüt içinde oluşturulan öğrenme ortamı sayesinde, örgüt sürekli gelişmeyi kendine hayat felsefesi edinmiş kişisel yetkinliğe sahip çalışanlara sahip olmaktadır. Çalışanlar düşünüş biçimlerini sorgulayarak resmin bütününü görmeye çalışmaktadır. Grup olarak öğrenmeyi öğrenip sinerji yaratmaktadırlar. Bireyler kendilerini ve amaçlarını örgüt ile özdeşleştirerek, kendilerini örgütleri aracılığı ile gerçekleştirmeye çalışmaktadırlar. Bu şekilde ortaya; sistematik olarak problem çözebilen, tecrübelerinden ve geçmişten öğrenerek yeni bilgi yaratabilen, yarattıkları bilgiyi örgüt içinde paylaşabilen örgütler çıkmaktadır. Dört bölümden oluşan bu çalışmada; ilk bölümde öğrenen organizasyon kavramı üzerinde durulmuş, öğrenen organizasyonların temel yetenekleri, evrim süreci, özellikleri ve öğrenen organizasyonları etkileyen faktörler açıklanmıştır. Öğrenen organizasyonlara genel olarak baktıktan sonra, ikinci bölümde, olumsuz iş davranışlarını önlediği, örgütsel performansı arttırdığı ileri sürülen örgütsel bağlılığa yer verilmiştir. Burada; örgütsel bağlılığın önemi ve tanımı, boyutları, sınıflandırılması, örgütsel bağlılığı etkileyen faktörler, iş tatmini ve iş tatmin kaynaklarıyla, buna bağlı olarak örgütsel bağlılığın çalışanların üzerindeki olumlu ve olumsuz yönde etkileri açıklanmaya çalışılmıştır. Üçüncü bölümde, öğrenen organizasyonların örgütsel bağlılıkla olan ilişkisinden bahsedilerek, öğrenen organizasyonların örgütsel bağlılığa katkılarıyla ilgili yapılan yurtdışı ve yurtiçi araştırmalara yer verilmiştir. Son bölüm olan dördüncü bölümde ise; öğrenen organizasyonların örgütsel bağlılığa katkılarıyla ilgili bir uygulama çalışılmış; katılımcıların örgütsel bağlılık ve öğrenen örgüt algı düzeylerinin yüksek olduğu neticesine varılmıştır. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Öğrenme tr_TR
dc.subject Öğrenen Organizasyon tr_TR
dc.subject Örgütsel Bağlılık tr_TR
dc.subject Learning tr_TR
dc.subject Learning Organisation tr_TR
dc.subject Organizational Commitment tr_TR
dc.title ÖĞRENEN ORGANİZASYONLARIN ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞA KATKILARI tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol Operations adopted and performed learning organization philosophy see the positive results of this practice. Organisation has employees whose life philosophy is to improve oneself consistently and who have personal competence because of learning environment created into organisation. Employees try to see the big picture querying the own cast of mind. They create synergy by way of learning the training as a group. Individuals identify themselves and their aims into organisation so they try to realise themselves by way of their organisation. Thus organisations which can solve problems systematically, create new information through past and experience, share the created information within organisation come to light. Learning organisation notion is emphasised in first chapter, then basic skills of learning organisation, evolution process and its features, influencing factors of organisation are explained in this fourfold study. After looking the learning organisation generally, organizational commitment asserted as preventing negative business behaviours and increasing the organizational performance is included in second chapter. Importance and description of organizational commitment, its dimensions, its classification, influencing factors of organizational commitment, job satisfaction and job satisfaction resources and negative and positive effects of organizational committment on employees are tried to explain correspondingly. Foreign and domestic researches related with contributions of learning organisations to the organizational commitment are included after the relation between learning organisation and organizational commitment is mentioned in third chapter. In the fourth chapter, which is the last chapter; a practice on the contribution of learning organizations to organizational commitment was studied; it was concluded that participants' organizational dependence and learning organization perception levels were high. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 135 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account