DSpace@İHÜ

THE EFFECT OF ONLINE FOOD DELIVERY APPLICATIONS ON BRAND AWARENESS OF LOCAL PIZZA BRANDS: A STUDY IN KARACHI PAKISTAN

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Laiq, Muhammad Hamza
dc.date.accessioned 2019-05-29T07:05:43Z
dc.date.available 2019-05-29T07:05:43Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/2317
dc.description.abstract Gelişmiş pazarlama döneminde, marka bilinirliği pazarlamanın vazgeçilmez bir parçası olarak görülür. Her pazarlamacı, markalarının imajını hedef kitlenin zihninin en üstüne koymaya çalışır. Şirketler çoğunlukla online promosyonel gıda dağıtımıyla ilgili cep telefonları üzerinden marka bilinirliği yaratma uygulamaları kullanmayı tercih ediyorlar.Bu akademik çalışma, gıda dağıtım uygulamalarının pazarda nasıl bir etki bıraktığının araştırılmasına yöneliktir; yani e-pazarlama, satış promosyonu ve mobil pazarlama.Çalışma yerel pizza markalarının marka farkındalığına ne kadar önem verdiğini ölçmek için hazırlanmıştır ve Pakistan'ın Karaçi bölgesini kapsamaktadır. Bu çalışma online gıda dağıtım uygulaması kullanarak marka bilinirliği yaratan ve Pakistan’ın Karaçi şehrinde en iyi taktiği kullanan, hedeflere ulaşmanın en doğru ve etkili yolunu bulmamızı sağladı. Çalışma da bir anket oluşturmak için Likert ölçeği kullanıldı ve birincil veriler toplandı, ikincil veriler konuyla alakalı makaleler ve araştırma tezleri gibi kaynaklardan yararlandık. Anketin güvenilirlik testi ve geçerliliği de dikkate alınmış, ölçülmüş ve temin edilmiştir. Özellikle fast food ve pizzadan hoşlananlar üzerinde çalışmak için, yaş grubunu 18 - 35 yaş arasında tutmaya odaklandık, ancak araştırma kesin olmadığından, 46 yaşın üzerindeki insanların bir kısmıda çalışmamızda yer aldı.Toplanan veriler SPSS Software yazılımı ve korelasyon gibi analitik araçlar kullanılarak analiz edilmiştir. Tüm araştırma sonuçları, marka bilinirliği ve çevrimiçi gıda dağıtım uygulaması arasında kuvvetli bir bağ oluduğunu göstermiştir. Son analiz, farklı marka ve markalarının sahipleri tarafından etkili bir şekilde kullanılan online gıda dağıtım uygulaması ile markanın farkındalığının etkilenip tetiklendiğini gösteren korelasyon analiziyle derlendi. Tanıtım iletişim araçlarıyla yapıldığında, Karachi kentindeki yerel pizza şirketlerinin marka farkındalığı oluşturmasında online gıda dağıtım uygulaması kullanmalarının etkili bir rolü olduğu analiz edilmiştir. tr_TR
dc.language.iso en tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR
dc.subject Marka Farkındalığı tr_TR
dc.subject Online Gıda Dağıtım Uygulaması tr_TR
dc.subject Yerel Pizza tr_TR
dc.subject Brand Awareness tr_TR
dc.subject Online Food Delivery Application tr_TR
dc.subject Local Pizza tr_TR
dc.title THE EFFECT OF ONLINE FOOD DELIVERY APPLICATIONS ON BRAND AWARENESS OF LOCAL PIZZA BRANDS: A STUDY IN KARACHI PAKISTAN tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol In the era of advanced marketing, brand awareness is considered to be the most essential part of marketing. Every marketer almost tries to put an image of their brand at the top of their targeted customers’ mind. Mostly, Organizations are prone to use different tactics, online promotional food delivery related applications for mobiles to create brand awareness. This particular study is targeted towards the research of how food delivery application leaves an impact in the market i.e. e-marketing, sales promotion, and mobile marketing are being thoroughly studied to measure how far they can go to establish brand awareness of local pizza brands which are located in the localities of Karachi. This study has hinted us to find out the most accurate and effective mean of creating brand awareness using online food delivery application and reaching out to those segments and targets which are influential towards the effective tactic in Karachi, Pakistan. Used Likert scale questionnaire to establish a survey and gathered the primary data, whereas secondary data was collected from the resources which are relevant to the topic, such as articles and research papers. The reliability test and validity of the questionnaire has also been taken into consideration, it was measured and ensured. To study about those who are particularly fond of fast food and specially pizza, it was focused to keep the age group in between 18 – 35 years, but as researches are not certain so there was a fraction of people who were above 46. Gathered data is analyzed through using analytical tools like correlation and regression using SPSS Software. All the research output shows a strong bonding in between brand awareness and online food delivery application. The final analysis was compiled through the regression analysis which showed that brand awareness was influenced and triggered by online food delivery application effectively used by the owners of the different Pizza brands. As a tool of promotional communications, an effective role was analyzed about online food delivery application in creating brand awareness of the local pizza brands in Karachi, Pakistan. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 95 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster