Özet:
Gelişmiş pazarlama döneminde, marka bilinirliği pazarlamanın vazgeçilmez bir parçası olarak görülür. Her pazarlamacı, markalarının imajını hedef kitlenin zihninin en üstüne koymaya çalışır. Şirketler çoğunlukla online promosyonel gıda dağıtımıyla ilgili cep telefonları üzerinden marka bilinirliği yaratma uygulamaları kullanmayı tercih ediyorlar.Bu akademik çalışma, gıda dağıtım uygulamalarının pazarda nasıl bir etki bıraktığının araştırılmasına yöneliktir; yani e-pazarlama, satış promosyonu ve mobil pazarlama.Çalışma yerel pizza markalarının marka farkındalığına ne kadar önem verdiğini ölçmek için hazırlanmıştır ve Pakistan'ın Karaçi bölgesini kapsamaktadır. Bu çalışma online gıda dağıtım uygulaması kullanarak marka bilinirliği yaratan ve Pakistan’ın Karaçi şehrinde en iyi taktiği kullanan, hedeflere ulaşmanın en doğru ve etkili yolunu bulmamızı sağladı. Çalışma da bir anket oluşturmak için Likert ölçeği kullanıldı ve birincil veriler toplandı, ikincil veriler konuyla alakalı makaleler ve araştırma tezleri gibi kaynaklardan yararlandık. Anketin güvenilirlik testi ve geçerliliği de dikkate alınmış, ölçülmüş ve temin edilmiştir. Özellikle fast food ve pizzadan hoşlananlar üzerinde çalışmak için, yaş grubunu 18 - 35 yaş arasında tutmaya odaklandık, ancak araştırma kesin olmadığından, 46 yaşın üzerindeki insanların bir kısmıda çalışmamızda yer aldı.Toplanan veriler SPSS Software yazılımı ve korelasyon gibi analitik araçlar kullanılarak analiz edilmiştir. Tüm araştırma sonuçları, marka bilinirliği ve çevrimiçi gıda dağıtım uygulaması arasında kuvvetli bir bağ oluduğunu göstermiştir. Son analiz, farklı marka ve markalarının sahipleri tarafından etkili bir şekilde kullanılan online gıda dağıtım uygulaması ile markanın farkındalığının etkilenip tetiklendiğini gösteren korelasyon analiziyle derlendi. Tanıtım iletişim araçlarıyla yapıldığında, Karachi kentindeki yerel pizza şirketlerinin marka farkındalığı oluşturmasında online gıda dağıtım uygulaması kullanmalarının etkili bir rolü olduğu analiz edilmiştir.