dc.contributor.author |
Sagiri, Yasin
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-28T07:16:32Z |
|
dc.date.available |
2019-05-28T07:16:32Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/2260 |
|
dc.description.abstract |
Tezin amacı, konuyu 28 Mayıs 2014 tarihinde yürülüğe giren 6502 sayılı Tüketicinin
Korunması Hakkındaki Kanun ve bunun gölgesinde 8 Eylül 1995 tarihinde yürürlüğe
giren 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun, devamında 2003 yılında
yürürlüğe giren 4822 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunla değiştirilen
4077 sayılı Kanun ile 4 Şubat 2011 tarihinde yürürlüğe giren 6098 sayılı Türk Borçlar
Kanununa göre satıcı ve sağlayıcının ayıplı mal ve ayıplı hizmetler karşısında hangi
hallerde sorumluluklarının doğacağı bunun karşısında da tüketiciye tanınan seçimlik
haklar incelenerek gerektiğinde bilimsel önerilerde bulunmaktır.
Tez giriş, dört ana kısım ve sonuçtan oluşmaktadır. Girişte tüketicinin korunması
hakkında genel bilgiler verilerek tüketicilerin korunmasında ne gibi olumlu ve olumsuz
gelişmeler yaşandığı hususunda bilgi verilmiştir.
Sonrasında genel olarak ayıplı mal ve ayıplı hizmetler kavramlarına değinilerek, ayıplı
mal ve ayıplı hizmetlerin uygulama alanı ve türleri konusunda incelemelerde
bulunulmuştur.
Bir sonrasında ayıplı mal ve ayıplı hizmetler karşısında satıcı ve sağlayıcının sorumlu
tutulabilmesi için hangi koşulların gerektiğine vurgu yapılmıştır. Bunun yanında satıcı,
üretici ve ithalatçıların satılan mallar karşısında tüketicilere servis sunma
zorunluluğundan söz edilip, yapılan reklamlar karşısında bu kişilerin hangi hallerde
sorumlu olup olmayacakları düzenlenmiştir.
Bunun bir sonraki aşamasında ayıplı mal ve ayıplı hizmetler karşısında tüketicinin sahip
olduğu haklardan söz edilmiştir. Ayrıca bu durumlarda sorumlu tutulabilecek kişilerin
kimler olduğu, dava zamanaşımı ve ispat yükünün kimlerin üzerinde olduğu konusunda
bilgi verilmeye çalışılmıştır.
Son aşamada da ayıplı ifanın benzer ifa ihlalleri ile karşılaştırılması yapılmıştır. Burada
ayıplı ifanın yanlış ifa ile olan benzer ve farklılıklarına parça ve çeşit satımlarına göre
ayrım yapılarak incelenmiş, ardından ayıplı ifanın eksik ifa ile aralarındaki ilişki
hususunda değerlendirilmelerde bulunulmuştur. Tezin sonuç kısmında ise, tüketicinin korunabilmesi açısından 25.07.1985 tarihinde
çıkartılan AB Direktifiyle birlikte Türk Hukukunda tüketicileri etkileyen sorunlar
üzerinde durulmuştur |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Ayıplı Mal |
tr_TR |
dc.subject |
Ayıplı Hizmet |
tr_TR |
dc.subject |
Tüketicinin Korunması |
tr_TR |
dc.subject |
Ayıptan Sorumluluk |
tr_TR |
dc.subject |
Tüketici Hakları |
tr_TR |
dc.subject |
Defective Goods |
tr_TR |
dc.subject |
Defective Service |
tr_TR |
dc.subject |
Consumer Protection |
tr_TR |
dc.subject |
Defect Liability |
tr_TR |
dc.subject |
Consumer Rig |
tr_TR |
dc.title |
6502 SAYILI TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDAKİ KANUNA GÖRE AYIPLI MALDA VE AYIPLI HİZMETTE TÜKETİCİNİN HUKUKİ DURUMU |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
The aim of the thesis concerns law number 6502 entered in force on May 28, 2014
named The Law On Consumer Protection under the shadow of 4077 numbered law
entered into force on September 18, 1995 The Law On Consumer Protection, following
that in 2003 as amended by Law No. 4822 4077 Numbered The Law On Consumer
Protection, entered into force on February 4, 2011 entered into force According to Law
No. 6098 Turkish Obligations vendor and provider of defective goods and defective will
be born of the circumstances in which responsibility across services examined elective
rights, also known consumer face of it is available when needed for scientific advice.
The thesis has been consisted of entrance, four main sections and result. At the entrance,
has been given general information about the history of consumer protection. Advancing
the process with positive and negative developments, such as the protection of
consumers in terms of what information has been given in respect of that happened.
In the second section of the thesis against defective goods and defective services
provider and the vendor is responsible for keeping the emphasis should be made under
what conditions. Besides, sellers, producers and importers from the obligation to provide
services to consumers question whether the goods sold across the face made ads was
arranged in which cases they will not be responsible for these people.
In the third section od the thesis has been talking about the rigths of the consumer
against defective goods and defective services. Its continuation those cases where the
person who can be held responsible, in case timeout and who is on the burden of proof
aimed to give information
In the third section of the thesis has been talking about the rights of the consumer against
defective goods and defective services. Its continuation those cases where the person
who can be held responsible, in case timeout and who is on the burden of proof aimed to
give information.
In the fourth section of the thesis were compared defective execution of the exercise
were compared with similar violations. Defective execution of the similarities and differences with the wrong execution according to the census track and varieties were
examined by making distinctions.
It the final section, the directive issued focused on the positive and negative effects to
protect the consumer’s started with July 25, 1985 and in later times. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
101 |
tr_TR |