Özet:
Bu proje, motivasyon dilinin Bangladeş’teki organizasyonlarda çalışan iş gücünün
üzerindeki etkisini ve yarattığı memnuniyeti araştırmayı hedeflemektedir.
Motivasyon dili, bütün organizasyonlarda, karmaşık organizasyonel görev ve
sorumlulukların tamamlanmasını sağlamak için çalışanlara destek veren önemli bir
araçtır.
Bu araştırma, Bangladeş’de bulunan Dutch-Bangla Bank, NGO (BRAC) ve RFL
Plastic Product Company şirketlerinde çalışan 30 çalışan üzerinde
gerçekleştirilmiştir. Yarı yapılandırılmış derinlemesine mülakat testlerinin sonuçları,
hem performans ve memnuniyetin yukarı yönlü hareketine yol açan itici unsurları,
hem de hedef çalışan kitlesindeki memnuniyeti ve performansı düşüren unsurları
göstermektedir. Ayrıca bu çalışma, yönetici ve mahiyetindekiler arasındaki iletişim
kopukluğunu (ki bunlar yöneticinin davranışlarını ve bu davranışların çalışanların
üreteceği çıktılar üzerinde etkileri bulunmaktadır) ortaya çıkartmaktadır. Analizlerler
göstermektedir ki, eğer bir çalışan memnun ve mutlu ise motivasyon seviyesi
yüksektir. Ama eğer bunun tersi bir durum söz konusu ise, verim ve motivasyon
hatırı sayılır bir şekilde düşmektedir. Bu sonuçların içeriği, yönetici ve iş sahiplerinin
çalışanları ile kendileri arasındaki kopukluğu ortaya çıkartacak, ayrıca çalışanları
motive ve memnun tutacak, beklenen performansa ulaşmalarını sağlayacak.bazı
motivasyon dili tekniklerini uygulamalarına yardımcı olacaktır.