DSpace Repository

GÖRME OLGUSU “PORTRE, YÜZ, BENLİK”

Show simple item record

dc.contributor.author Ayyıldız, Ayşe
dc.date.accessioned 2019-05-28T07:01:04Z
dc.date.available 2019-05-28T07:01:04Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/2257
dc.description.abstract Bu çalışmada, insanın var olma kaygısı sonucu kendini resmetmeye başlamasıyla ortaya çıkan portre resminin zaman içerisinde “ben” imgesi haline gelmesi incelenmiştir. Birinci bölümde, portrenin varlığını ortaya koyacak olan görme olgusunu ve görmeyi oluşturan göz ele alınmış, görmenin seyretmeye dönüşmesi ve insanın kendini nasıl kendi arzu nesnesi haline getirdiği incelenmiştir. İkinci bölümde, portrenin “ben” imgesine dönüşmesi mitolojik açıdan araştırılmış olup “Yüz Nedir?” sorusuyla tanımlanmış ve insanın kendi yüzünü görebilmesi için gerekli olan ayna olgusu incelenmiştir. Ardından portrenin kimlik oluşturma süreci ve portrelerin maske olarak kullanımı araştırılmıştır. Son bölümde ise portrenin din, felsefe, mitoloji, fotoğraf, resim, sosyal medya ve sinema sanatlarından güç alarak zaman içerisindeki oluşumu ve tarihsel süreci incelenmiştir. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Portre tr_TR
dc.subject Ayna tr_TR
dc.subject Yüz tr_TR
dc.subject Narsisizm tr_TR
dc.subject Ben tr_TR
dc.subject Portrait tr_TR
dc.subject Mirror tr_TR
dc.subject Face tr_TR
dc.subject Narcissism tr_TR
dc.subject Me tr_TR
dc.title GÖRME OLGUSU “PORTRE, YÜZ, BENLİK” tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol In this paper the portrait that emerged as the man started painting it out of his worries of existence and how that portrait turned into an image of “himself” in time are stuied.In the eye that generates seeing and the phenomenon of vision is approached, watching and how the man made himself into an object of desire is studied. In the second chapter, the transformation of the portrait into an image of “me” is researched form a mythological aspect and is defined by the question “What is face?” and the phenomenon of mirror which is required form an to see himself is stuided. After that, portrait’s process of forming an identity and the usage of portraits as masks are examined. In the last chapter, the formation of portrait in time, empowered by religion, philosophy,mythology, photography,painting,social media and cinema arts and the portrait’s historical process are approached. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 58 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account