DSpace Repository

KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK VE TÜKETİCİ BAĞLILIĞI: MİGROS ÖRNEĞİ

Show simple item record

dc.contributor.author Yenliç, Hazal Özün
dc.date.accessioned 2019-05-28T06:22:03Z
dc.date.available 2019-05-28T06:22:03Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/2249
dc.description.abstract Kurumsal Sosyal Sorumluluk dünya genelinde 1950’li yıllarda görülmeye başlamışsa da, Türkiye’de özellikle son birkaç yıldır üzerinde tartışmaların yapıldığı önemli bir konu olarak değerlendirilmekte ve farklı çevreler de karşımıza farklı tanımlamalarda çıkmaktadır. Kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) çalışmalarını genel olarak, bir ülkede faaliyette bulunan firmalarda karar verme yetkisine sahip işadamları tarafından, halkın inanç ve değerlerine uygun stratejiler belirleyerek, faaliyetlerde bulunmaya ilişkin çalışmaların tamamı olarak tanımlamak mümkündür. Bu çalışmanın amacı da, başta Türkiye’de olmak üzere birçok dünya ülkesinde kurumsal sosyal sorumluluk kavramının ne anlama geldiğini ve ne amaçla kullanıldığını örneklerle incelemek olup, bunun yanı sıra Migros markasının gerçekleştirmiş olduğu kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarını değerlendirerek, müşteri bağlılığı üzerindeki etkisini ölçmektir. Bu çalışmada kurumsal sosyal sorumluluk kavramının doğuşundan günümüze kadar gelen tarihsel süreçte nasıl ilerlediğinden bahsedilmektedir. Ayrıca bu çalışmada kurumsal sosyal sorumluluk kavramının dinamikleri, avantajları ve dezavantajları incelenecektir. Uygulama bölümünde ise Migros markasının kuruluşundan günümüze kadar yapmış olduğu kurumsal sosyal sorumluluk çalışmaları detaylı bir şekilde incelenerek, gerçekleştirmiş olduğu kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin amaç ve kapsamları değerlendirilecektir. Ayrıca bu çalışmada beşli likert ölçeği kullanılarak hazırlanan anket çalışması ile Migros Mağazası’nın sosyal sorumluluk projelerinin, kurumun müşterileri üzerinde yarattığı etki ve müşteri bağlılığı incelenecektir. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS) tr_TR
dc.subject Migros tr_TR
dc.subject Tüketici Bağlılığı tr_TR
dc.subject Corporate Social Responsibility (CSR) tr_TR
dc.subject Migros tr_TR
dc.subject Consumer Loyalty tr_TR
dc.title KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK VE TÜKETİCİ BAĞLILIĞI: MİGROS ÖRNEĞİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol Corporate Social Responsibility in the entire world has begun to be seen in the 1950s, it is considered a particularly important issue where the debate in Turkey over the last few years a demerge in different definitions encountered in different environments. Corporate social responsibility (CSR) activities in general, by having businessmen authority to make decisions in companies operating in the country by identifying appropriate strategiesto people's belief sand values, can be defined as all the activities related to engaging in activities. The purpose of this study is to examine what the concept of corporate social responsibility means in many world countries, especially in Turkey, and to see what it is used for, as well as to evaluate the impact on customer loyalty by evaluating the corporate social responsibility activities that Migros brand has realized. In this study, it is mentioned how the concept of corporate social responsibility progressed from the birth of the day to the day-long historical process. In addition, the dynamics, advantages and disadvantages of the concept of corporate social responsibility will be examined in this study. In the application section, the objectives and scope of the corporate social responsibility projects, which have been realized, will be evaluated by examining the corporate social responsibility activities that have been carried out from the establishment of the Migros brand day by day. In the application part of corporate social responsibility activities that have done so since the foundation of the Migros brand examining in detail the purpose of corporate social responsibility projects it performs and scope will be considered. Prepared using five Linkert scale survey, people were selected as the target audience. The answers given by people in this question naire applied to a selected part of the population were evaluated through the SPSS program. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 96 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account