DSpace Repository

INCIDENTAL VOCABULARY LEARNING THROUGH READING AUTHENTIC TEXT

Show simple item record

dc.contributor.author Mutlu, Pınar
dc.date.accessioned 2019-05-27T14:00:56Z
dc.date.available 2019-05-27T14:00:56Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/2243
dc.description.abstract This study examines whether authentic reading texts are more effective than simplified reading texts in improving incidental vocabulary learning in instructed foreign language classes. We compared the vocabulary development and retention of randomly divided two intermediate level groups through matching, sentence completion and production tasks after reading authentic story and simplified authentic story. Results of the pre-test, post-test and delayed post-test showed us that both of the groups could boost their vocabulary knowledge and usage however, experimental group given authentic text, achieved higher scores in all tests. Consequently; authentic text has been proved to be beneficial for the students at intermediate level without simplification, as the rich input together with interaction and attention leads to better vocabulary development. tr_TR
dc.language.iso en tr_TR
dc.publisher ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR
dc.subject Authentic reading text tr_TR
dc.subject Simplified reading text tr_TR
dc.subject İncidental vocabulary learning tr_TR
dc.subject EFL tr_TR
dc.subject Turkish tr_TR
dc.subject Otantik okuma metni tr_TR
dc.subject Basitleştirilmiş okuma metni tr_TR
dc.subject Tesadüfi kelime öğrenimi tr_TR
dc.subject İngilizce yabancı dil öğrenimi tr_TR
dc.subject Türkçe tr_TR
dc.title INCIDENTAL VOCABULARY LEARNING THROUGH READING AUTHENTIC TEXT tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol Bu çalışma, İngilizce yabancı dil öğrenimi sınıflarında otantik okuma metninin tesadüfi kelime öğreniminin geliştirilmesi açısından basitleştirilmiş okuma metninden daha etkili olup olmadığını inceliyor. Otantik ve basitleştirilmiş hikâyelerin okunmasından sonra orta seviyede gelişi güzel bölünmüş iki grubun kelime öğrenimi ve kalıcılığını; eşleştirme, cümle tamamlama ve cümle oluşturma testleriyle karşılaştırdık. Ön test, son test ve ertelenmiş son test sonuçları bize her iki grubun da kelime öğrenimi ve kullanımı açısından gelişim gösterdiğini ancak otantik metnin verildiği deney grubunun daha yüksek puanlara ulaştığını gösterdi. Dolayısıyla; otantik metnin sadeleştirme olmadan orta seviyedeki öğrenciler için yararlı olduğu kanıtlandı çünkü etkileşim ve zengin içerik dikkatle birleştiğinde daha iyi bir kelime öğrenimine yol açıyor. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 87 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account