dc.contributor.author |
Yüce, Mehmet Fatih
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-27T05:47:03Z |
|
dc.date.available |
2019-05-27T05:47:03Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/2207 |
|
dc.description.abstract |
Bu tezde yeni bir fikir olarak düşünülen araç rotalamada zaman aralığı (time
windows) kümeleme konusunda yeni bir yöntem ele alınacaktır. Daha önceki
çalışmalarda nokta yönelimli kümeleme ile başarılı sonuçlar alındığı bilinmektedir.
Bu çalışmada ise nokta yönelimli kümeleme ile zaman aralığı kümeleme aynı anda
uygulanıp daha uygun bir çözüm bulunabileceği ele alınacaktır. Uygulanacak metot
büyük veri üstünde uygulanarak bu gibi ihtiyaçları olan sistemlerde kullanılabilirliği
anlatılacaktır. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Büyük Veri |
tr_TR |
dc.subject |
Yüklü ve Zaman Aralıklı Araç Rotalama |
tr_TR |
dc.subject |
Big Data |
tr_TR |
dc.subject |
Capacited Vehicle Routing With Time Windows |
tr_TR |
dc.title |
BÜYÜK VERİ ORTAMINDA İKİ AŞAMALI KÜMELEME İLE ROTALAMA |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
In this thesis, thought as a brand new idea, a vehicle routing algorithm will be
presented. It will be based on time windows and location based clustering. Previous
works on location based clustering are prooved to be successfull. In this thesis,
location based clustering and timewindow based clustering is applied at the same
time. It shown that it can generate good results. Proposed method is applied on a big
data platform and also usability on such system is also described. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
86 |
tr_TR |