dc.contributor.author |
Narcı, Muhammed Talha Abdülkahhar
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-26T10:28:47Z |
|
dc.date.available |
2019-05-26T10:28:47Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/2192 |
|
dc.description.abstract |
Sosyal medya işletmeler ve tüketiciler açısından değerlendirildiğinde birçok avantaj sağlamaktadır. Sosyal medya sayesinde işletmeler, tüketicilerin ihtiyaçlarına daha hızlı cevap verebilmekte oluşan problemlere kısa zamanda yanıt verebilmektedir. Bu sayede işletmeler, müşteri odaklı davranabilmekte ve sürdürülebilirliklerini artırabilmektedirler. Diğer yandan tüketiciler, sosyal medyayı kullanarak ihtiyaçları hakkında bilgi sahibi olabilmekte ve herhangi bir sorunla karşılaştığında da firmalarla direkt iletişime geçebilmektedirler. Bu sayede tüketiciler, ürün ve hizmetlerden en iyi şekilde faydalanırlar. Bu çalışmanın amacı sosyal medyada gerçekleştirilen pazarlama faaliyetlerinin üniversite öğrencilerinin satın alma kararı üzerine etkilerinin belirlenmesidir. Bu bağlamda çalışmanın birinci bölümünde sosyal medya ve sosyal medyada pazarlama, ikinci bölümde tüketici davranışı kavramı üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölümde ise konuyla ilgili daha önce yazılmış çalışmalarla ilgili literatür taraması yapılmıştır. Araştırmanın dördüncü ve son kısmında sosyal medyada pazarlamanın tüketici satın alma kararı üzerine etkisi ile ilgili çalışmaya yer verilmiştir. Araştırma için sosyal medya kullanıcısı olan ve internetten alışveriş yapan 384 lisans öğrencisine anket uygulanmıştır. Anketten elde edilen veriler “SPSS for Windows 16.0” istatistik paket programı ile analiz edilmiştir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.subject |
Sosyal Medya |
tr_TR |
dc.subject |
Sosyal Medyada Pazarlama |
tr_TR |
dc.subject |
Tüketici |
tr_TR |
dc.subject |
Tüketici Davranışı |
tr_TR |
dc.subject |
Satın Alma Kararı |
tr_TR |
dc.subject |
Social Media |
tr_TR |
dc.subject |
Social Media Marketing |
tr_TR |
dc.subject |
Consumer |
tr_TR |
dc.subject |
Consumer Behavior |
tr_TR |
dc.subject |
Purchasing Decision |
tr_TR |
dc.title |
SOSYAL MEDYADA PAZARLAMANIN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SATIN ALMA KARAR SÜRECİ ÜZERİNE ETKİSİ |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Social media provides many advantages for consumers and companies. Companies quickly respond to consumer’s needs and solve the problems of consumers as soon as possible, because of social media. Thus, companies can become costumer oriented and increase their sustainability. On the other hand, consumers can get information about their needs and can contact companies in case of any problem by using social media. Thus, consumers get the most out of these services and products. In this study- social media marketing and consumer purchasing decision have been studied. Aim of the research is to determine the effects of the social media marketing on consumer’s purchasing decision. In the first part of the study, the issues social media and social media marketing and in the second part, the concept of consumer’s purchasing has been explained in the third part, literature review has been made on previous writings. Lastly, in the fourth part of the study, a research on the effect of social media marketing on consumer purchasing behavior has been conducted. For the research, the questionnaire with 384 university students who use social media and shop online. The data obtained from the questionnaire application has been analyzed via “SPSS for Windows 16.0” statistical package programmed. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
110 |
tr_TR |