DSpace Repository

ÇOK KATLI PAZARLAMADA GÖSTERİŞ AMAÇLI TÜKETİMİN TEKRAR SATIN ALMAYA ETKİSİNDE ÇEVRE BİLİNCİNİN ROLÜ

Show simple item record

dc.contributor.author Pir, Esra Özkan
dc.date.accessioned 2019-05-26T10:09:32Z
dc.date.available 2019-05-26T10:09:32Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/2186
dc.description.abstract Günümüzde tüketim, sadece sunulan mal ve hizmetlerin çeşitliliğini veya fonksiyonel olarak ne işe yaradığını değil, daha öte birtakım nedenleri de içinde barındırmaktadır. Toplumsal değerlerin her geçen gün metalaşması, kişilerin tüketim alışkanlıklarında rasyonellikten uzaklaşarak tüketim kültürünün her geçen gün yaygınlaşması tüketim kavramında meydana gelen değişimleri hızlandırmıştır. Fonksiyonel tüketim, çoğu durumda satın alma davranışının arkasında yatan temel neden olarak görülmektedir. Çok katlı pazarlama, doğrudan satış sisteminin bir yöntemidir ve Türkiye'de yaygın olarak kabul görmüş bir sistemdir. Tüketiciler satın alma kararı verirlerken toplumda statü ifadesi veya imaj gibi, ürünün veya markanın aktardığı sosyal anlam tarafından da etkilenmektedirler. Aynı zamanda tüketiciler ihtiyaçlarını karşılarken doğaya ve kendi sağlıklarına en az zarar verecek şekilde ürün tercihi yapmak konusunda gün geçtikçe daha fazla bilinç sahibi olmaktadırlar. Yapılan araştırmanın teorik bölümünde Çok Katlı Pazarlama, Gösteriş Amaçlı Tüketim ve Çevre Bilinci kavramları detaylı olarak ele alınmış sonrasında uygulama ve analiz bölümünde Türkiye’de çok yaygın olarak kullanılan çok katlı pazarlama işletmelerinden bir firma seçilip 504 kişi üzerinde anket uygulanmış ve araştırma istatistiksel tekniklere dayanmakla beraber yapısal eşitlik modeli kullanılması tercih edilmiştir. Yapısal eşitlik modeli uygulaması ve doğrulayıcı faktör analizi uygulamalarında ibm SPSS AMOS yazılımından yararlanılmıştır. Yapılan analizler sonrasında ankete katılan kişiler arasında gösteriş amaçlı tüketim eğilimlerinin tekrar satın almaya etkisinde çevre bilincinin rolüne yönelik bazı yargılara varılmıştır. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Çok katlı pazarlama tr_TR
dc.subject Gösteriş amaçlı tüketim tr_TR
dc.subject Çevre bilinci tr_TR
dc.subject Tekrar satın alma tr_TR
dc.subject Multi-level marketing tr_TR
dc.subject Conspicious consumption tr_TR
dc.subject Environmental consciousness tr_TR
dc.subject Re-purchase tr_TR
dc.title ÇOK KATLI PAZARLAMADA GÖSTERİŞ AMAÇLI TÜKETİMİN TEKRAR SATIN ALMAYA ETKİSİNDE ÇEVRE BİLİNCİNİN ROLÜ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol Today, consumption is not just about the diversity of goods or services offered or functionally, but also for many other reasons. The commodification of social values day by day has accelerated the changes in the concept of consumption, which is becoming more and more widespread in the consumption of the consumer culture by moving away from the rationality of the consumption habits of the people. Functional consumption is the main reason behind the buying behavior in most cases. Multi-level marketing is a method of direct selling system and it is widely accepted system in Turkey. Consumers are also influenced by the social meaning of the product or brand, such as the status statement or image in the society when making purchasing decisions. At the same time, consumers are becoming increasingly aware of the need to make products that are least harmful to nature and their health while meeting their needs. In the theoretical part of the research, the concepts of Multi-Level Marketing, Conspicious Consumption and Environmental Consciousness were discussed in detail and then a company was selected from multi-level marketing companies which are widely used in Turkey in the application and analysis section and a questionnaire was applied on 504 samples and the research was based on statistical techniques and structural equation model is used for analizing. The application of the structural equation model and the confirmatory factor analysis were made using the ibm SPSS AMOS software. After the analyzes made, there were some judgments among those who participated in the survey regarding the role of the environmental consciousness in influencing repurchase tendencies. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 229 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account