DSpace Repository

HOW CUSTOMER SATISFACTION CAN BE ACHIEVED THROUGH CUSTOMER SERVICES: THE CASE OF TURKISH AIRLINES.

Show simple item record

dc.contributor.author Siben, Faison Nkimbe
dc.date.accessioned 2019-05-26T07:33:05Z
dc.date.available 2019-05-26T07:33:05Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/2181
dc.description.abstract The aim of our research is to find out how quality of service affects customer satisfaction in the Airline Industry. The case of Turkish Airlines. This is to aid us know what determinant factors influence customer satisfaction in this Airline. Is it online, airport or onboard services that are important to them and which of them meet their expectations? This is to enable us determine if the quality of service offered by Turkish Airlines equals customer satisfaction, if it is above expectation or below expectation and propose recommendations on how to ameliorate the quality of service offered to yield customer satisfaction. This will make customers stick to the airline and not switch to other airlines given today the Airline Industry has become a very competitive sector and any airline that wants to gain the loyalty of their customers has as obligation to offer outstanding services. This will lead to customer satisfaction prompting customers to encourage others by word of mouth to use the services of this Airline. In order to obtain the results we sought, we decided to use the quantitative method where questionnaires were formulated and distributed to passengers at the Turkish Airlines to fill.200 of the questionnaires were filled by the respondents. The data was collected, its reliability tested and the results were analyzed and interpreted using statistical analysis. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR
dc.subject Airlines tr_TR
dc.subject Turkish Airlines tr_TR
dc.subject Service quality tr_TR
dc.subject Customer satisfaction tr_TR
dc.subject Statistical Analysis tr_TR
dc.subject Correlations tr_TR
dc.subject Multiple Regression Analysis tr_TR
dc.subject ANOVA tr_TR
dc.subject Havayolları tr_TR
dc.subject Türk Hava Yolları tr_TR
dc.subject Hizmet kalitesi tr_TR
dc.subject Müşteri memnuniyeti tr_TR
dc.subject İstatistiksel Analiz tr_TR
dc.subject Korelasyon tr_TR
dc.subject Çoklu regresyon analizi tr_TR
dc.subject ANOVA tr_TR
dc.title HOW CUSTOMER SATISFACTION CAN BE ACHIEVED THROUGH CUSTOMER SERVICES: THE CASE OF TURKISH AIRLINES. tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol Araştırmamızın amacı havayolu endüstrisinde hizmet kalitesinin müşteri memnuniyetini nasıl etkilediğini ortaya çıkarmaktır. Türk Havayolları vakası. Bu, hangi belirleyici faktörlerin bu Havayolunda müşteri memnuniyetini etkilediğini öğrenmemize yardımcı olmak içindir. Onlar için online hizmetler mi, havaalanı hizmetleri mi veya uçaktaki hizmetler mi daha önemlidir ve onların beklentilerini bunlardan hangileri karşılar? Bu, Türk Havayolları tarafından sunulan hizmet kalitesinin müşteri memnuniyeti düzeyinde olup olmadığını, beklentilerin üzerinde mi yoksa altında mı olduğunu tespit etmemize olanak sağlamak içindir ve müşteri memnuniyeti için sunulan servis kalitesini iyileştirmek için öneriler sunar.Günümüzde havayolu endüstrisinin çok rekabetçi bir sektör haline geldiği ve müşterilerin sadakatini kazanmak isteyen herhangi bir havayolu şirketinin mükemmel hizmetler sunmak zorunda olduğu göz önünde bulundurulduğunda, bu müşterilerin havayoluna bağlı kalmalarını ve diğer havayollarına gitmemelerini sağlayacaktır. Bu da o havayolu şirketinin sunduğu hizmetler konusunda müşteri memnuniyetinin ağızdan ağıza yayılmasını sağlayacaktır. Araştırdığımız sonuçları elde etmek için anketlerin formüle edildiği ve Türk Havayolları yolcularına doldurmak için dağıtıldığı nicel yöntem kullanmaya karar verdik. Anketlerin 200 tanesi katılımcılar tarafından dolduruldu. Veri toplandı, güvenilirliği test edildi ve sonuçları istatiksel analiz kullanılarak analiz edildi ve yorumlandı. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 135 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account