DSpace Repository

OKUL YÖNETİMİ, ÖRGÜTSEL İLETİŞİM VE OKUL YÖNETİMİNDE YÖNETİCİ VE ÖĞRETMENLERDEN KAYNAKLANAN SORUNLARIN İNCELENMESİ

Show simple item record

dc.contributor.author Yeşilmen, Fehmi
dc.date.accessioned 2019-05-26T06:06:02Z
dc.date.available 2019-05-26T06:06:02Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/2166
dc.description.abstract İlköğretim okullarının gerçek amaçlarına ulaşabilmesi, öğretmen ve yöneticilerin arasındaki ilişkilerin etkili olmasına bağlıdır. İlköğretim okullarındaki ilişkilerin sağlıklı olması için yöneticiler ve öğretmenler bir sistem oluşturarak eğitim-öğretim sürecini gözden geçirerek ve daha yaratıcı, daha yenilikçi bir yol izleyebilirler. Eğitim kurumlarında yönetim, yönetici kadrosunun en tepesinde bulunan müdürler tarafından koordine edilmektedir. Okul yöneticilerinin sahip olması gereken yeterlilik alanlarından biri, insanlar arası ilişkilerde, etkili iletişim becerilerine sahip olmadır. Esas itibariyle bu iletişim yazılı ve sözlü iletişim olmak üzere iki boyutta gerçekleşir. Bunun yanında okul yaşamında sözsüz iletişim de önemli yer tutar. İletişim sürecinde düşünceleri net bir şekilde ortaya koyma ve aydınlatma, çift yönlü iletişime önem verme, iyi bir dinleyici olma, bilginin paylaşılmasını sağlama, muhataba karşı duyarlı olma ve empatik davranma, dinleyenlerin ve okuyanların ihtiyaçlarını dikkate alma, göz önünde bulundurulması gereken bazı konulardır. Okul yöneticisi, öğretmenlere yararlı olacak öğretimsel kaynakların farkında olması gereken bir öğretim lideri olarak öğretmenlerin mesleki yönden gelişmelerini sağlamak için onlara fırsatlar tanımalı ve yardımcı olmalıdır. Türk Eğitim Sisteminin problemlerini, bizzat eğitimi üreten kişiler olan okul yöneticisi ve öğretmenlerin gözünden bakarak yapılan araştırmada öğretmen ve okul yöneticilerine göre eğitim sistemimizin yapısal çerçeve sorunları, politik çerçeve sorunları, insan kaynakları çerçevesinde belirlenen sorunlar ve sembolik çerçeve sorunları bulunmaktadır. Bu sorunların tespiti, kaynakları ve sorunlar için çözüm önerileri, yönetici ve öğretmenlerle yapılan yapılandırılmış anket çalışmasıyla ele alınmış, anket sonuçları ve veriler çalışmanın ikinci bölümünde ele alınmıştır. Bu sorunlar hem öğretmenler tarafından hem de okul yöneticileri tarafından birbiriyle örtüşecek şekilde dile getirilmekte ve her iki kesim de çözüm üretmek konusunda birbirine çok yakın öneriler sunmaktadır. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Okul tr_TR
dc.subject Öğretmen tr_TR
dc.subject Okul Yöneticisi tr_TR
dc.subject Sorunları tr_TR
dc.subject School tr_TR
dc.subject Teacher tr_TR
dc.subject Administration tr_TR
dc.subject Problems tr_TR
dc.title OKUL YÖNETİMİ, ÖRGÜTSEL İLETİŞİM VE OKUL YÖNETİMİNDE YÖNETİCİ VE ÖĞRETMENLERDEN KAYNAKLANAN SORUNLARIN İNCELENMESİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol Reaching for the essential aim of primary schools relies on the good communicational skills of school administration and teachers. For a healthy relation administration and the teachers must establish a system in monitorising and establishing a more creative education pattern. The administration in educational institutions is coordinated by the director, who is on top of the executive personnel. One of the abilities school executives need to have is to communicate efficiently in human relationship. The communication essentially takes place in two different dimensions, namely written and oral. However, nonverbal communication in school life is of vital importance, as well. Unequivocal expression and clarification of thoughts, the importance attached to mutual communication, being a good listener, sharing the information, being sensitive towards the addressee, feeling emphaty and taking the needs of listeners into account are some of the priorities one should bear in mind in the process of communication. School executives should be helpful in the professional development of teachers and, as leaders in the field of education who should be aware of educational sources that would be beneficial to teachers, execuives should provide them with necessary opportunities. The problems of Turkish Education System, personally training produces people with school administrators and teachers in the study looking at the eyes of teachers and school administrators structural framework of the problems of our education system based on political framework issues, there are issues and symbolic framework of issues identified in the framework of human resources. Detection of this problem, solutions to problems and resources, managers and the structured questionnaire study dealt with the teachers, the survey results and data are discussed in the second part of the study. These issues are raised as well as by teachers so that they overlap each other by school administrators are very close together and offers advice on both parties to produce a solution. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 93 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account