DSpace Repository

EBEVEYN BEKLENTİLERİNİN SINAV KAYGISI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: LİSE SON SINIF ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME

Show simple item record

dc.contributor.author Boztepe, Dilara
dc.date.accessioned 2019-05-25T13:40:05Z
dc.date.available 2019-05-25T13:40:05Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/2161
dc.description.abstract Araştırmanın amacı lise son sınıf öğrencilerinin anne baba beklenti ve tutumları ile sınav kaygısı arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma altı ana bölümden oluşmaktadır. Bunlar; giriş, kavramsal temeller, ebeveyn beklentilerine ilişkin kavramsal temeller, araştırma, bulgular, sonuç, tartışma ve öneriler şeklindedir. Araştırmanın evrenini; İstanbul ili Bahçelievler ilçesinde bulunan devlet ve özel okullarında eğitim almakta olan lise son sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklem grubunu ise 2015 – 2016 eğitim – öğretim yılında Bahçelievler ilçesinde öğrenim gören toplam 182 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan ölçek ve envanterler; Kişisel Bilgi Formu, Anne Baba Tutum Envanteri ve Sınav Kaygısı Envanteridir. Anne baba beklentilerini ölçmek için Anne Baba Tutum Envanteri, sınav kaygı düzeylerini ölçmek için Sınav Kaygısı Envanteri, demografik özellikler için ise Kişisel Bilgi Formu bizzat araştırmacı tarafından öğrencilere uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda, anne baba tutumlarının büyük ölçüde öğrencilerin yaşadığı sınav kaygısı üzerinde etkili olduğu saptanmıştır. Ayrıca Kişisel Bilgi Formu’nda yer alan anne baba tutumlarına öğrencilerin verdiği cevaplar doğrultusunda anne baba tutumu açısından aile yapısı olarak; demokratik, otoriter, koruyucu, reddedici, ilgisiz ve duyarsız anne baba tutumlarının öğrencilerin kaygı düzeyini etkileme noktasında önemli bir değişken olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Buna ek olarak, anne baba tutumu açısından aile yapısı algılamasının anne ve babanın eğitim durumu değişkenine göre gruplar arasında farklılaşmadığı ve aynı şekilde anne baba tutumu açısından aile yapısı algılamasının ailenin gelir durumu değişkenine gruplar arasında farklılaşmadığı ve kız öğrencilerin erkek öğrencilere oranla daha fazla sınav kaygısı yaşadıkları da araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda ulaşılan sonuçlar arasında yer almaktadır. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Anne – Baba tutumu tr_TR
dc.subject Beklenti tr_TR
dc.subject Sınav kaygısı tr_TR
dc.subject Parents attitudes tr_TR
dc.subject Expectations tr_TR
dc.subject Test anxiety tr_TR
dc.title EBEVEYN BEKLENTİLERİNİN SINAV KAYGISI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: LİSE SON SINIF ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol This dissertation examines the relationship between expectations and attitudes of parents and test anxiety of 12nd class high school students. This study has consisted of six sections. The first section is about the entry of the dissertation and second and third sections are about conceptual pedestals which are related to exam anxiety, expectations of parents. Other sections are about research, findings, conclusion and discussion and also suggestions. Within the scope of this dissertation, a research has been carried out in Istanbul / Bahçelievler. Participants who have attended to the research were private and governmental high school students who have studied at the 12nd class in high school in 2015 – 2016 academic year. In the research Parent Attitudes Inventory has been used to measure parents’ expectations. Also Test Anxiety Inventory has been used to determine the levels of test anxiety of students. Additionally Personal Information Form which was prepared by the researcher have been applied.to determine demographic features of participants Findings have demonstrated that, attitudes of parents have largely effects of test anxiety of students. Moreover according to findings of the research it can be asserted that family construction perceptions of students as democratic, bossy, irresponsible, protective, apathetic and careless have influences of test anxiety of students as a significant variable. It has seen that family construction perceptions of students are not differentiate according to education levels of parents and also findings has pointed out that family construction perceptions of students are not differentiate according to income level of family. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 101 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account