dc.contributor.author |
Mizrahitokatlı, Nesim
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-25T07:02:22Z |
|
dc.date.available |
2019-05-25T07:02:22Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/2146 |
|
dc.description.abstract |
Dünyanın kuruluşundan beri yönetim konusu her zaman gündemde olmuştur.
Çünkü toplu yaşama süreci başlayınca yöneten ve yönetilen konusu önem
kazanmaya başlamıştır. Yöneten yönetilen sürecinin en önemli yanı yöneten
boyutudur. Grup ya da toplumların varlıklarını devam ettirmelerinde
yönetenlerin rolü çok büyüktür. Yönetenlerden en önemli görev de liderlere
düşmektedir. Çünkü liderler, grup ve toplumlar içindeki birlik, beraberlik,
dayanışma, hak ve hukuku tesis eden kimlerdir. Bu temel öğeler, grup ve
toplumların güçlü olmalarını sağlayan temel taşlardır. Bu temel taşları yerinde
ve zamanında en iyi uyumlu hale getiren liderlerdir. Kısaca liderlik, grup ve
toplum hayatının varlık nedenidir.
Bu çalışmayı bir vakıf üniversitesinin işletme bölümü lisans ve işletme yönetimi
yüksek lisans bölümünde okuyan öğrencilerine anket uygulayarak yaptık.
İşletme bölümü öğrencilerini tercih etmemizin nedeni, bu öğrencilerin liderlik
konusunu kapsayan dersleri almalarıdır. Amaç lisans ve yüksek lisans
öğrencilerinin ideal liderlik algılamalarını belirlemektir.
İşletme bölümü lisans ve işletme yönetimi yüksek lisans bölümünde okuyan
öğrencilerin ideal liderlik algılamalarını belirlemek amacıyla Araştırma verileri
Kouzes ve Posner (2003) tarafından geliştirilen “liderlik Uygulamaları
Envanteri (leadership Practices Inventory-LPI)” kullanılarak toplanmıştır.
Kullanılan ölçek iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümü bilgi formu, ikinci
bölümü liderlik uygulamaları ölçeği (30 sorudan) oluşturmaktadır. Liderlik
uygulamaları ölçeği beş alt kategoriden oluşmaktadır. Bu kategoriler şunlardır:
Model olma kategorisi, paylaşılan vizyon oluşturma, risk alma, tanıma ve taktir
etme, takım çalışması oluşturma. Bu tezde 2015-2016 döneminde işletme
bölümü son sınıfında ve işletme yönetimi yüksek lisans bölümünde okuyan
öğrencilerin ideal liderlik algılamaları araştırılmıştır. Araştırmada anket, işletme
son sınıfta okuyan (232 öğrenci) ve işletme yönetimi anabilim dalında yüksek
lisans yapan (92 öğrenci) tüm öğrencilere uygulanmıştır. Toplam 324
öğrenciden veriler elde edilmiştir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Liderlik |
tr_TR |
dc.subject |
Algılama |
tr_TR |
dc.subject |
Kişilik |
tr_TR |
dc.subject |
Yönetim |
tr_TR |
dc.subject |
Güç |
tr_TR |
dc.subject |
Leadership |
tr_TR |
dc.subject |
Perception |
tr_TR |
dc.subject |
Personality |
tr_TR |
dc.subject |
Management |
tr_TR |
dc.subject |
Power |
tr_TR |
dc.title |
LİSANS VE YÜKSEK LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN İDEAL LİDERLİK ALGILAMALARI VE BUNA YÖNELİK BİR UYGULAMA |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Management issue has always been on the agenda since the foundation of the
earth. Since when the process of collective living emerged, the issue of manager
and managed began to gain importance. The dimension of manager is the most
important part of the process of manager and managed. The role of manager has
high importance on the survival of groups or society. Because leaders are the
people who establish unity, solidarity, cooperariton and equity in group and
society. This main principles are the keystone of groups and society entailing
them to be strong and robust. Leaders adjust this keystones seasonable. Briefly,
leadership is the reason of being for group and community life.
This research was carried out by conducting a questionnaire to the
undergraduate and gradaute sudents studying Management of Business
Administration (MBA) in a foundation university. As the sudents studying
business administariton take courses involving leadership, we preferred them as
an experimental subject. Our goal is to determine the ideal leadership perception
of undergraduate and gradaute sudents.
Research data were collected by using Leadership Practices Inventory (LPI)
developed by Kouzes and Posner (2003). The questionnaire involves two parts.
The first part is composed of information form, the second part is composed of
(LPI) involving questions. (LPI) consist of five subcategories. This categories
are; establishing shared vision, risk taking, recognition, appraisal and
establishing team work. In this dissertation, ideal leadership perception of
senior students and gradaute sudents studying (MBA) in 2015-2016 term was
searched. In the research, the questionnaire was held to senior students (232)
and gradaute sudents (92) studying (MBA). Data were totally collected from
324 sudents. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
152 |
tr_TR |