dc.contributor.author |
Köksal, Sahre
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-25T06:56:23Z |
|
dc.date.available |
2019-05-25T06:56:23Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/2144 |
|
dc.description.abstract |
Halk eğitimi merkezlerinin kuruluşu ve amaçları, Türkiye genelinde var olan halk
eğitim merkezi sayısı, merkezlerde ne tür kursların açıldığı, katılımcıların kurs
sonunda elde ettikleri sertifikaların kendilerine ne gibi bir fayda sağladığı,
sertifikaların içeriği, daha çok kimlerin ne tür kurslara ilgi gösterdiği (ev hanımı,
memur, öğrenci vs. açısından), eğitimlere başvuru için izlenilecek yolları hizmet
alanların ne kadar bildiği, son yıllarda Halk Eğitim Merkezleri’nde ne tür
düzenlemeler yapıldığı ve ne tür çalışmalar yapıldığı ve halkın eğitiminde yerel
yönetimler ve birlikte HEM ‘lerin etkinliği ve yeterliliğini ölçmeye çalışan bir
çalışma sunulmuştur.
Yerel yönetimlerin halkın eğitimini planlarken kitleleri, hayat boyu öğrenme
çerçevesinde değerlendirmesi gerekliliği ve birçok hassasiyeti içine alan ciddi
planlamalar yapmasının HBÖ içindeki rolünün ne derece önemli olduğunun fark
edilmesi de araştırmanın içinde verilerle gösterilmiştir.
Yerel yönetimler ve HEM ‘lerin HBÖ içinde çok ciddi misyonlar yüklenmiş olduğu
da kaçınılmaz bir görüştür.
Okuma- yazma bilmeyen her vatandaşın özellikle; kadınların ve genç kızların
buluşma noktası olan yetişkin eğitimi merkezlerinin, zaman değerlendirmek,
psikolojik rehabilitasyon sağlamak, sosyalleşmek isteyen; 7’den 77’ ye her yaşta
insanın aynı öğrenme ortamlarında buluştuğu vazgeçilmez öğrenme ortamları olduğu
tespit edilmiştir.
Bu araştırma, Yerel Yönetimlerde Halkın Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme
çalışmalarının günümüzdeki gidişatı açısından çok önemli olduğunu ve bu
çalışmaların HEM’ler ile işbirliği halinde yapılacak olursa daha ciddi ve süreklilik
arz eden eğitimler olacağı konusuna dikkat çekmek üzere yapılmıştır.
Araştırmada, ülkemizde yerel yönetimlerce yapılan yetişkin eğitimlerinin siyasal
yaptırımlar ve politik duruşlardan etkilendiği, yetersiz ve istikrarsız olduğu ve
HEM’lerin aktif çalışmalarının bu faaliyetlerin ardında sessiz sedasız yürütülürken
fark edilmediği ve gereken değeri görmediği düşüncesine de vurgu yapılmıştır.
Araştırma tecrübe edilen ve gözlemlenen faaliyetler, istatistikler ve anketler ile
desteklenmiş ve beklenen sonuç gözlemlenmiştir.
Bu araştırma sırasında gerçekte yapılan eğitimlerin birçoğunun günübirlik tüketildiği
ve hedefi uzun vadede geri dönüşümü olan çalışmalarla vatandaşın asıl
beklentilerinin sistemin istekleriyle çatıştığını ve Yetişkin eğitiminde yerel
yönetimlerin belli büyük nüfuslu bölgeler hariç pek de etkili olmadığı görülmüştür.
Bulgular, Yerel Yönetimlerin Hayat Boyu Öğrenme faaliyetlerini hakkıyla yaptığını
ve halkın eğitimi için STK ‘lar dâhil tüm kurum ve kuruluşların elbirliği ile
çalışmalar yapması gerektiği görülmüştür. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Yerel Yönetimler |
tr_TR |
dc.subject |
Hayat Boyu Öğrenme |
tr_TR |
dc.subject |
Halk Eğitimi |
tr_TR |
dc.subject |
Local Governments |
tr_TR |
dc.subject |
Life Long Learning |
tr_TR |
dc.subject |
Public Education |
tr_TR |
dc.title |
YEREL YÖNETİMLERDE HALKIN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME FAALİYETLERİ |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
A study that tries to evaluate the foundation and goals of Public Training Centers, the
number of existing Public Training Centers in Turkey, the variety of courses in the
centers(what kind of courses are available in the centers), the benefit of the
certificates that the participants get at the end of the courses, the contents of the
certificates, who is interested in what kind of courses ( housewives, officials,
students etc.), how efficiently the participants know the ways to apply, what kind of
arrangements have been made in the Public Education Centers in recent years and
what kinds of studies have been done and the effect and efficiency of local
authorities along with PTC (Public Training Center) on public training is presented.
It has also been shown in the study with the help of data that while planning the
education of the public, Local government should evaluate the public in terms of
Life-Long Learning and be aware of the importance of their roles in making serious
plans including numerous sensitive issues in Life-Long Learning.
It is also an inevitable view that Local Authorities and HEMs have very serious
missions in LLL (Life Long Learning).
Adult Training Centers which are meeting points for every citizen who are illiterate
specially for young and old women, are identified as in dispens able educational
environments where people at all ages from 7 to 77 wish to spend their time, to get
psychological support, to socialize and to meet at the same learning environment.
This study has been carried out to draw attention to the fact that Public Training and
Life Long Learning studies in local governments are very important in terms of the
current state of affairs and these works will be more serious and constant if they are
carried out in cooperation with Public Training Centers.
The study has also emphasized that adult education performed by local governments
is affected by political stances and sanctions that they are in adequate and
inconsistent, that Public Training Center activities are not noticed and valued as they
are being carried out in the shadow of these activities.
The study has been supported by surveys, statistics and activities experienced and
observed and the expected result has been obtained.
In the course of this research, it has been understood that most of the trainings
actually were consumed on a day to day basis and with the studies that aim to get
their results in the long run the real expectations of the citizen conflict with the
demands of the system and local governments have not been effective at all in adult
education except for certain large populated regions.
The findings have shown that local governments have performed Life Long Learning
activities properly and for the education of the Public all institutions and organizations including non-governmental organizations are required to work in
coordination. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
126 |
tr_TR |