DSpace Repository

YEREL YÖNETİMLERDE HALKIN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME FAALİYETLERİ

Show simple item record

dc.contributor.author Köksal, Sahre
dc.date.accessioned 2019-05-25T06:56:23Z
dc.date.available 2019-05-25T06:56:23Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/2144
dc.description.abstract Halk eğitimi merkezlerinin kuruluşu ve amaçları, Türkiye genelinde var olan halk eğitim merkezi sayısı, merkezlerde ne tür kursların açıldığı, katılımcıların kurs sonunda elde ettikleri sertifikaların kendilerine ne gibi bir fayda sağladığı, sertifikaların içeriği, daha çok kimlerin ne tür kurslara ilgi gösterdiği (ev hanımı, memur, öğrenci vs. açısından), eğitimlere başvuru için izlenilecek yolları hizmet alanların ne kadar bildiği, son yıllarda Halk Eğitim Merkezleri’nde ne tür düzenlemeler yapıldığı ve ne tür çalışmalar yapıldığı ve halkın eğitiminde yerel yönetimler ve birlikte HEM ‘lerin etkinliği ve yeterliliğini ölçmeye çalışan bir çalışma sunulmuştur. Yerel yönetimlerin halkın eğitimini planlarken kitleleri, hayat boyu öğrenme çerçevesinde değerlendirmesi gerekliliği ve birçok hassasiyeti içine alan ciddi planlamalar yapmasının HBÖ içindeki rolünün ne derece önemli olduğunun fark edilmesi de araştırmanın içinde verilerle gösterilmiştir. Yerel yönetimler ve HEM ‘lerin HBÖ içinde çok ciddi misyonlar yüklenmiş olduğu da kaçınılmaz bir görüştür. Okuma- yazma bilmeyen her vatandaşın özellikle; kadınların ve genç kızların buluşma noktası olan yetişkin eğitimi merkezlerinin, zaman değerlendirmek, psikolojik rehabilitasyon sağlamak, sosyalleşmek isteyen; 7’den 77’ ye her yaşta insanın aynı öğrenme ortamlarında buluştuğu vazgeçilmez öğrenme ortamları olduğu tespit edilmiştir. Bu araştırma, Yerel Yönetimlerde Halkın Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme çalışmalarının günümüzdeki gidişatı açısından çok önemli olduğunu ve bu çalışmaların HEM’ler ile işbirliği halinde yapılacak olursa daha ciddi ve süreklilik arz eden eğitimler olacağı konusuna dikkat çekmek üzere yapılmıştır. Araştırmada, ülkemizde yerel yönetimlerce yapılan yetişkin eğitimlerinin siyasal yaptırımlar ve politik duruşlardan etkilendiği, yetersiz ve istikrarsız olduğu ve HEM’lerin aktif çalışmalarının bu faaliyetlerin ardında sessiz sedasız yürütülürken fark edilmediği ve gereken değeri görmediği düşüncesine de vurgu yapılmıştır. Araştırma tecrübe edilen ve gözlemlenen faaliyetler, istatistikler ve anketler ile desteklenmiş ve beklenen sonuç gözlemlenmiştir. Bu araştırma sırasında gerçekte yapılan eğitimlerin birçoğunun günübirlik tüketildiği ve hedefi uzun vadede geri dönüşümü olan çalışmalarla vatandaşın asıl beklentilerinin sistemin istekleriyle çatıştığını ve Yetişkin eğitiminde yerel yönetimlerin belli büyük nüfuslu bölgeler hariç pek de etkili olmadığı görülmüştür. Bulgular, Yerel Yönetimlerin Hayat Boyu Öğrenme faaliyetlerini hakkıyla yaptığını ve halkın eğitimi için STK ‘lar dâhil tüm kurum ve kuruluşların elbirliği ile çalışmalar yapması gerektiği görülmüştür. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Yerel Yönetimler tr_TR
dc.subject Hayat Boyu Öğrenme tr_TR
dc.subject Halk Eğitimi tr_TR
dc.subject Local Governments tr_TR
dc.subject Life Long Learning tr_TR
dc.subject Public Education tr_TR
dc.title YEREL YÖNETİMLERDE HALKIN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME FAALİYETLERİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol A study that tries to evaluate the foundation and goals of Public Training Centers, the number of existing Public Training Centers in Turkey, the variety of courses in the centers(what kind of courses are available in the centers), the benefit of the certificates that the participants get at the end of the courses, the contents of the certificates, who is interested in what kind of courses ( housewives, officials, students etc.), how efficiently the participants know the ways to apply, what kind of arrangements have been made in the Public Education Centers in recent years and what kinds of studies have been done and the effect and efficiency of local authorities along with PTC (Public Training Center) on public training is presented. It has also been shown in the study with the help of data that while planning the education of the public, Local government should evaluate the public in terms of Life-Long Learning and be aware of the importance of their roles in making serious plans including numerous sensitive issues in Life-Long Learning. It is also an inevitable view that Local Authorities and HEMs have very serious missions in LLL (Life Long Learning). Adult Training Centers which are meeting points for every citizen who are illiterate specially for young and old women, are identified as in dispens able educational environments where people at all ages from 7 to 77 wish to spend their time, to get psychological support, to socialize and to meet at the same learning environment. This study has been carried out to draw attention to the fact that Public Training and Life Long Learning studies in local governments are very important in terms of the current state of affairs and these works will be more serious and constant if they are carried out in cooperation with Public Training Centers. The study has also emphasized that adult education performed by local governments is affected by political stances and sanctions that they are in adequate and inconsistent, that Public Training Center activities are not noticed and valued as they are being carried out in the shadow of these activities. The study has been supported by surveys, statistics and activities experienced and observed and the expected result has been obtained. In the course of this research, it has been understood that most of the trainings actually were consumed on a day to day basis and with the studies that aim to get their results in the long run the real expectations of the citizen conflict with the demands of the system and local governments have not been effective at all in adult education except for certain large populated regions. The findings have shown that local governments have performed Life Long Learning activities properly and for the education of the Public all institutions and organizations including non-governmental organizations are required to work in coordination. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 126 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account