DSpace Repository

A COMPARISON OF ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE TEACHERS’ PROFESSIONAL KNOWLEDGE AND CLASSROOM PRACTICES

Show simple item record

dc.contributor.author Golfiden Chedid, Diran Roussayla
dc.date.accessioned 2019-05-24T12:33:37Z
dc.date.available 2019-05-24T12:33:37Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/2113
dc.description.abstract This study aims to find out whether there is a gap between the teachers’ professional knowledge and their teaching practices. The survey is addressed to EFL teachers and learners. 10 teachers from a language center volunteered to become the subjects of this study. Teaching Knowledge Test (TKT) part 2 was administered and these teachers’ classes were observed to collect data for this study. In fact, the result of data analysis reveals that 16% of teachers’ knowledge is not transferred to learners. So, there is a gap between teachers’ knowledge and what they do. We believe that if teachers become aware of their weaknesses in transferring the information, they can improve their way of teaching for a professional growth and hence learners become more motivated for learning English. tr_TR
dc.language.iso en tr_TR
dc.publisher ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR
dc.subject EFL tr_TR
dc.subject ELT tr_TR
dc.subject Teachers’ cognition tr_TR
dc.subject Teachers’ knowledge tr_TR
dc.subject Teachers’ techniques tr_TR
dc.subject Teaching methods tr_TR
dc.subject Professional development tr_TR
dc.subject Teaching practices tr_TR
dc.subject Yabancı Dil Olarak İngilizce (YDİ) tr_TR
dc.subject İngilizce Öğretimi (İÖ) tr_TR
dc.subject Öğretmenlerin kavraması tr_TR
dc.subject Öğretmenlerin bilgisi tr_TR
dc.subject Öğretmenlerin teknikleri tr_TR
dc.subject Öğretim metodları tr_TR
dc.subject Mesleki gelişim tr_TR
dc.subject Öğrencilerin demotive olması tr_TR
dc.subject Öğretim uygulamaları tr_TR
dc.title A COMPARISON OF ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE TEACHERS’ PROFESSIONAL KNOWLEDGE AND CLASSROOM PRACTICES tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol Bu çalışma, öğretmenlerin mesleki bilgi ve öğretim uygulamaları arasında bir boşluk olup olmadığını ortaya çıkarmayı hedefliyor. Yapılan anket yabancı dil olarak İngilizce öğreten öğretmenlere ve öğrencilere yöneliktir. Bu çalışmadaki katılımcılar, araştırmanın konusu olmayı gönüllü olarak kabul eden bir dil merkezindeki 10 öğretmeni içermektedir. Öğretmenlik Yetkinlik Testi’nin (TKT) ikinci bölümü uygulandı ve bu öğretmenlerin sınıfları, araştırma için veri toplamak adına gözlendi. Öyle ki, elde edilen veri analizi sonucu, öğretmenlerin bilgilerinin %16’sının öğrencilere aktarılmadığını ortaya çıkarmıştır. Yani, öğretmenlerin sahip oldukları bilgi ve yaptıkları arasında bir boşluk vardır. Dolayısıyla, öğretmenler bilgi aktarımındaki zayıflıklarının farkına varıp mesleki gelişim için öğretim tarzlarını geliştirebilirler ve böylelikle öğrenciler İngilizce öğrenmek için daha motive olurlar. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 83 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account