dc.contributor.author |
Garashov, Mahammad
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-24T11:32:56Z |
|
dc.date.available |
2019-05-24T11:32:56Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/2111 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmada reklamın öneminden bahsedilmiş, reklamın hedef aldığı kitlelerin dikkatini ürüne çekmek için kullanılan yöntemler ve bunların satın alma davranışına etkileri üzerinde durulmuştur.Tüketici davranışlarına yön veren, tüketicilerin algılamalarına ve tutumlarına etki eden etmenler ile pazarlamacıların bu doğrultuda kullandıkları temel imgeler ve o imgelerin reklama nasıl uyarlandığı çalışmada detaylıca incelenmeye çalışılmıştır.
Araştırmada, 7 Mayıs 2016 Cumatesi, 8 Mayıs 2016 Pazar, 9 Mayıs 2016 Pazartesi ve 10 Mayıs 2016 Salı günleri ulusal televizyon kanallarında prime-time süreci çerçevesinde izlenilen reklamlarda kullanılan imgeler incelenmiştir. Bilgisayar aracılığıyla kayda alınan reklamlar bir aydan fazla zaman içinde incelenmiş ve elde edilen bulgulara göre önceden saptanan imgelerin yer aldığı reklamlardaki kullanımları ve söz konusu imgelerin hangi sektörlerin reklamları için kullanıldığı belirlenmiştir. İçerik analizi yapılarak, imgelerin yer aldığı reklamlar örneklerle çözümlenmeye çalışılmış ve tüketicinin dikkatini çekmek amacıyla kullanılan metotlar belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma sonunda, başvurulan imgelerin kullanım oranları çizelgeler halinde sunulmuştur. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Reklam |
tr_TR |
dc.subject |
Tüketici Davranışı |
tr_TR |
dc.subject |
Satın Alma Davranışı |
tr_TR |
dc.subject |
Reklam Simgeleri |
tr_TR |
dc.subject |
Advertisement |
tr_TR |
dc.subject |
Attitude of the Consumer |
tr_TR |
dc.subject |
Purchasing Behavior |
tr_TR |
dc.subject |
Advertisement İmagery |
tr_TR |
dc.title |
REKLAMLARDA TÜKETİCİ DAVRANIŞLARINI ETKİLEME AMACIYLA KULLANILAN SİMGELER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
In this study, the importance of advertisement and the use of advertisement was mentioned. The research also indicates the use of advertisement to attract the attention of a product to the targetted population is regarded one of the tools and factors to promote purchasing behavior. The advertisement directs and guides the consumer attitude and at the same time use of worldwide models were covered in the research. Factors affecting consumers response and attitude were investigated. To direct the attention of the consumers to advertisement imagery effects were used in marketing and the imageries were fitted in such away to achieve the wanted purpose.
In the research, on 7th May 2016 Saturday, 8th May 2016 Sunday, 9th May 2016 Monday and 10th May2016 Tuesday in national TV channels and during the prime-time periods the use of imagery effects in the advertisements were investigated. The advertisements which were recorded by means of computer were researched for more than one month and according to the the results obtained for the used imegaries were detected and the type of imageries which benefited targetted sector were determined. In majority of the recorded advertisements the effective utilization of images were mentioned. The analysis of the content of the images utilized in the advertisements were attempted to solve by setting examples and the methods used for the purpose of attracting the attention of the consumers were identified. The ratio of used imagery were presented in charts form in the thesis. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
115 |
tr_TR |