DSpace Repository

THE EFFECT OF PERSONALIZED CUSTOMER SERVICES ON CUSTOMER PERCEIVED VALUE AND BRAND LOYALTY

Show simple item record

dc.contributor.author Etezadi, Fargol
dc.date.accessioned 2019-05-24T07:35:56Z
dc.date.available 2019-05-24T07:35:56Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/2098
dc.description.abstract Müşterinin algıladığı değer, müşterinin belirli bir ürüne ve hizmette karşı düşünce ve davranışları ile ilgili iken, müşteri algısı ürün ya da hizmette fiyat, kalite veya marka imajı gibi özelliklerie göre şekillenmektedir. Öte yandan marka sadakati müşterinin belli bir markaya karşı geliştirdiği algıya ve tatmin derecesine göre gelişmektedir. Bu çalışmada kişiselleştirilmiş müşteri hizmetlerinin müşteri algı değeri vasıtasıyla marka sadakatine etkisi incelenmektedir. Bu araştırma raporunda müşteri algı değeri ve marka sadakatinin önemini kuramsal olarak irdeleyebilmek için ayrıntılı literatür taramasına yer verilmiştir. Öte yandan müşteri hizmetlerinin major elemanlarından olan kişiselleştirilmiş müşteri hizmetleri, müşteri algı değeri ve marka sadakatinin önem ve kapsamı da aynı şekilde incelenmiştir. Jean Noel Kapferer, Milton Freidman, David Allen Aaker ve birçok bilim insanının metodları çalışma boyunca destekleyici unsurlar olarak kullanılmıştır. Literatür taramasından yola çıkarak çalışma sonunda kavramsal bir çerçeve oluşturulmuş ve üç ayrı hipotez major verilerin ilişkisini incelemek adına bu çerçeveye dayandırılmıştır. Kuantatif bir araştırma yöntemi olarak bir anket hazırlanmış ve SPSS analizinin uygulanması ile farklı istatistik testler olan korelasyon ve regresyon modelleri çıkarılmıştır. Bu yöntemler ve verilerin toplanması sonucunda kişiselleştirilmiş müşteri hizmetleri, marka sadakati ve müşteri algı değeri arasında pozitif bir ilişki olduğu gözlemlenmiştir. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR
dc.subject Marka Sadakati tr_TR
dc.subject Müşteri Hizmetleri tr_TR
dc.subject Müşteri Algı Değeri tr_TR
dc.subject Brand Loyalty tr_TR
dc.subject Personalized Customer Service tr_TR
dc.subject Perceived Value tr_TR
dc.title THE EFFECT OF PERSONALIZED CUSTOMER SERVICES ON CUSTOMER PERCEIVED VALUE AND BRAND LOYALTY tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol Customer perceived value is all about customer thinking and behavior towards specific product or service while customer perception is established according to different feature of product or service such as quality, price or image of brand. However, brand loyalty is created by satisfying the customer needs as per their perception about specific brand. This research studies the effect of personalized customer services on brand loyalty with a moderating effect of customer perceived value. In the research report, a detail literature review is conducted to discuss the theoretical facts about customer perceived value and importance of brand loyalty. Then the importance and scope of customer service is also examined by focusing on major variables which are personalized customer service, brand loyalty and perceive value. Jean Noel Kapferer, Milton Freidman, David Allen Aaker and many other scientists’ methods are used throughout the thesis to support research assumptions. Based on literature review, conceptual frameworks is developed and three different hypotheses are established to test the relationship among major variables. A quantitative research approach is used and primary data is collected by conducting a survey. The collected data is analyzed in SPSS by applying different statistical tests such as correlation and regression model. Research findings of the report indicates that there is positive relationship among personalized customer service and brand loyalty. Moreover, the moderating effect of customer perceived value on that relationship is also observed. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 93 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account