dc.contributor.author |
Derince, Müşerref
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-23T13:10:25Z |
|
dc.date.available |
2019-05-23T13:10:25Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/2073 |
|
dc.description.abstract |
Toplumsal cinsiyet kavramı, kadın ve erkek arasındaki toplumsal rol
farklılıklarını ortaya koymaktadır. Toplumsal cinsiyet kültürden kültüre farklılık
göstermektedir. Bu farklılığın gözle görülür bir kitle iletişim aracı olan
televizyonda daha net görülmektedir.
Televizyon reklamları toplumsal cinsiyetin yeniden üretilmesinde
önemli bir yere sahip olmaktadır. Bu çalışmada kozmetik reklamlarda
oluşturulan bütünce kapsamında kadın ve erkek toplumsal cinsiyet temsilleri
gösterge bilimsel yöntemi ile çözümlenecektir.
Çalışma dört bölüme ayrılmıştır. İlk bölümde cinsiyet, toplumsal
cinsiyet ve toplumsal cinsiyet gelişim kuramları açıklanmıştır. İkinci bölümde
toplumsallaşma ürünü olarak toplumsal cinsiyet ve kitle iletişim araçları ile
ilişkisi açılanmıştır. Üçüncü bölümde televizyon reklamları toplumsal cinsiyet
rolleri açısından incelenmiştir. Dördüncü bölümde ise Paris Göstergebilim
Okulu ve Greimas‟ın “eyleyensel modeli” açıklanmış,“Yeni Dove Men” ve”
Axe Dark Temptation” kozmetik reklam filmleri göstergebilimsel olarak
çözümlenmiştir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Toplumsal cinsiyet |
tr_TR |
dc.subject |
Televizyon kozmetik reklamları |
tr_TR |
dc.subject |
Greimas |
tr_TR |
dc.subject |
Göstergebilimsel |
tr_TR |
dc.subject |
Public gender |
tr_TR |
dc.subject |
Cosmetic television ad |
tr_TR |
dc.subject |
Greimas |
tr_TR |
dc.subject |
Semiotic method |
tr_TR |
dc.title |
TOPLUMSAL CİNSİYET BAĞLAMINDA ERKEK KİMLİĞİNİN TELEVİZYON REKLAMLARINA YANSIMASI (TELEVİZYON KOZMETİK REKLAMLARINDA GÖSTERGEBİLİMSEL ÇÖZÜMLEME) |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
The concept of (public) gender is based on differences between
masculinity and femininity. It also differs according to the various cultures.
These differences between cultures are better visible in TV
advertising and media.
TV commercials are very important in reformation of public gender. In
this study, with the help of semiotic method masculinity and femininity in the
TV cosmetic commercials will be examined.
The study is divided into four sections. In the first section, the concept
of gender and the gender theories will be described. In the second section,
the gender as a product of socialization and the relationship between media
will be explained. Then in the third section, tv commercials will be explained
in terms of gender roles. Finally in the last chapter, Paris School Semiotics
and Greimas will be examined and “New Dove Men” and “Axe Dark
Temptation” will be resolved with the help of “semiotic method“ as cosmetic
ads. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
92 |
tr_TR |