dc.contributor.author |
Karavar, Merve
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-23T06:55:18Z |
|
dc.date.available |
2019-05-23T06:55:18Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/2069 |
|
dc.description.abstract |
Halkla ilişkiler ve itibar yönetimi bir kurumun en önemli faaliyetlerindendir.
Teknolojinin gelişmesi ile rekabet ortamı giderek yaygınlaşmakta ve birçok kurum
ortaya çıkmaktadır. Kurumların bu rekabet ortamında farklılıklarını ortaya
koyabilmeleri, kendilerini geliştirmeleri, varlıklarını sürdürebilmeleri ve belirlemiş
oldukları hedef kitlesini etkilemesi gerekmektedir. Kurumların amacı, hedef kitleyi
etkilemek ve tercih edilmeyi sağlamaktır.
Kurumlar, rekabet ortamında tercih edilebilirliğini sağlamak için ilk olarak ürün ve
hizmetlerinin hedef kitle tarafından tercih edilmesini sağlaması gerekmektedir. Bu
noktada kurumlara değer yaratan bir halkla ilişkiler unsuru olarak itibar yönetimi
ortaya çıkmaktadır. İtibar kurumların hedef kitle tarafından nasıl algılandığı ile
ilgilidir. Kurumun itibarı ne kadar yüksek olursa kuruma duyulan güven de o kadar
yüksek olur ve kurum rekabet ortamında farklılığını ortaya koyar.
Çalışmamızda halkla ilişkiler, itibar yönetimi ve kurumsal itibar bileşenleri, otel
işletmeciliği, otel işletmeciliğinde halkla ilişkiler ve otel işletmeciliğinde kurumsal
itibar ile ilgili konularda ayrıntılı teorik bilgiler verilmiştir. İzmit bölgesinde yer alan
3, 4, 5 yıldızlı otellerde çalışanların, itibar yönetimini nasıl algıladığını, kurumsal
itibar bileşenlerinden hangi unsurların ön plana çıktığını ortaya koymak için anket
çalışması yapılmış ve sonuçlar, tablolar ve yorumlarla belirtilmiştir.
Çalışmamız, otellerde çalışanların itibara yönelik bakış açısını ortaya koyma
amacıyla hazırlanmıştır. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Halkla İlişkiler |
tr_TR |
dc.subject |
İtibar |
tr_TR |
dc.subject |
İtibar Yönetimi |
tr_TR |
dc.subject |
Kurumsal İtibar |
tr_TR |
dc.subject |
Otel İşletmeciliği |
tr_TR |
dc.subject |
Public relations |
tr_TR |
dc.subject |
Reputation |
tr_TR |
dc.subject |
Reputation management |
tr_TR |
dc.subject |
İnstitutional reputation |
tr_TR |
dc.subject |
Hotel management |
tr_TR |
dc.title |
OTEL İŞLETMECİLİĞİNDE HALKLA İLİŞKİLER ve İTİBAR YÖNETİMİ |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Public relations and reputation management are among the most important activities
of an institution. With the advancement of technology, the competition environment
has broadened gradually and many institutions have emerged. In this competition
environment, the institutions need to put forth their distinctness, improve themselves,
sustain their existence and influence the target market they have selected. The aim of
the institutions is to influence the target market and achieve preferability.
In order to achieve preferability in the competition environment, the institutions
firstly need to ensure that their products and services are preferred by the target
market. At this point, reputation management steps in as a value creating element of
public relations. Reputation is concerned with how the institutions are perceived by
the target market. The higher the reputation of the institution, the more trust people
have for that institution and the institution puts forth its distinctness in the
competition environment.
In this study, detailed theoretical information has been provided about public
relations, reputation management and institutional reputation components, hotel
management, public relations in hotel management and reputation management in
hotel management. A questionnaire study has been carried out to reveal how the
personnel in 3, 4, 5 star hotels in İzmit region perceive reputation management and
which institutional reputation components are foregrounded; and the results have
been presented in tables with commentaries.This study aims to put forward the hotel personnel’s point of view about reputation. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
102 |
tr_TR |