Abstract:
Halkla ilişkiler ve itibar yönetimi bir kurumun en önemli faaliyetlerindendir.
Teknolojinin gelişmesi ile rekabet ortamı giderek yaygınlaşmakta ve birçok kurum
ortaya çıkmaktadır. Kurumların bu rekabet ortamında farklılıklarını ortaya
koyabilmeleri, kendilerini geliştirmeleri, varlıklarını sürdürebilmeleri ve belirlemiş
oldukları hedef kitlesini etkilemesi gerekmektedir. Kurumların amacı, hedef kitleyi
etkilemek ve tercih edilmeyi sağlamaktır.
Kurumlar, rekabet ortamında tercih edilebilirliğini sağlamak için ilk olarak ürün ve
hizmetlerinin hedef kitle tarafından tercih edilmesini sağlaması gerekmektedir. Bu
noktada kurumlara değer yaratan bir halkla ilişkiler unsuru olarak itibar yönetimi
ortaya çıkmaktadır. İtibar kurumların hedef kitle tarafından nasıl algılandığı ile
ilgilidir. Kurumun itibarı ne kadar yüksek olursa kuruma duyulan güven de o kadar
yüksek olur ve kurum rekabet ortamında farklılığını ortaya koyar.
Çalışmamızda halkla ilişkiler, itibar yönetimi ve kurumsal itibar bileşenleri, otel
işletmeciliği, otel işletmeciliğinde halkla ilişkiler ve otel işletmeciliğinde kurumsal
itibar ile ilgili konularda ayrıntılı teorik bilgiler verilmiştir. İzmit bölgesinde yer alan
3, 4, 5 yıldızlı otellerde çalışanların, itibar yönetimini nasıl algıladığını, kurumsal
itibar bileşenlerinden hangi unsurların ön plana çıktığını ortaya koymak için anket
çalışması yapılmış ve sonuçlar, tablolar ve yorumlarla belirtilmiştir.
Çalışmamız, otellerde çalışanların itibara yönelik bakış açısını ortaya koyma
amacıyla hazırlanmıştır.