DSpace Repository

ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN OKULA YABANCILAŞMA SORUNU: İSTANBUL İLİ SİLİVRİ İLÇESİ ÖRNEĞİ

Show simple item record

dc.contributor.author Filiz Pala, Meral
dc.date.accessioned 2019-05-23T06:44:09Z
dc.date.available 2019-05-23T06:44:09Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/2065
dc.description.abstract Çağımızın gerekliliği olarak ortaya çıkan değişimler ve yenilikler insan faktörünü düşünme ve üretimden uzaklaştırmıştır. Toplumsal baskılar, ideolojik düşünceler, bürokrasi, yönetim, statü, hiyerarşik durum ve ekonomik yetersizlikler insanların kendi düşünce ve değerlerini koruyamamaktadır. Birey kendisini yetersiz ve önemsiz hissederek, kendine ve yaşadığı çevreye yabancılaşır. Baskılar sonucunda bireyler yaratıcılıktan, kendilerini yenilemekten uzaklaştılar. Bir bakıma kendilerini gerçekleştirememektedirler. Bu çalışmada amaçlanan, orta öğretim öğrencilerinin yaşadıkları yabancılaşma düzeyinin belirlenmesidir. Öğrenci Yabancılaşma Ölçeği: güçsüzlük 6 madde, kuralsızlık 5 madde, soyutlanmışlık 5 madde ve anlamsızlık boyutunda 4 madde olmak üzere dört alt boyuttan ve toplam 20 maddeden oluşmaktadır. Ölçeğe ilişkin iç tutarlılık katsayısı; birinci boyut için .79, ikinci boyut için .75, üçüncü boyut için .76, dördüncü boyut için .76, ölçeğin geneli için .86’dır (Çağlar, 2013). Araştırma çalışma grubu 2014-2015 eğitim öğretim yılı İstanbul ili Silivri ilçesinde bulunan 13 ortaöğretim kurumunda eğitim gören 444 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma sonucunda elde edilen verilerin normal dağılım gösterip göstermediğini anlamak için tüm değişkenlerin çarpıklık değerlerine bakılmıştır ve değişkenler normal dağılım göstermediği saptanmıştır. Bu duruma göre verilerin normal dağılmadığı gerekçesiyle Farksızlık Testleri için Mann Whitney U ve Kruskal Wallis H Testleri kullanılmıştır. ”Ortaöğretim öğrencilerinin okula yabancılaşma sorunu; İstanbul ili Silivri ilçesi örneği” veri toplama aracı faktörlerine yönelik algılarında anlamlı bir fark olup olmadığını belirlemek için Mann Whitney U Testi ve Kruskal Wallis H Testi uygulanmıştır. Araştırma bulgularında sosyo ekonomik değişkenler açısından yabancılaşma boyutunda anlamlı bir fark bulunmaktadır. Sosyo-ekonomik durumu orta düzeyin üstü olan öğrenciler diğer öğrencilere göre daha fazla yabancılaşma yaşadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma bulguları incelendiğinde ölçeğin toplam ortalaması 52,86 olarak hesaplanmıştır. Bu sebepten öğrenciler orta düzeyde yabancılaşma yaşamaktadırlar. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Yabancılaşma tr_TR
dc.subject Eğitimde Yabancılaşma tr_TR
dc.subject Ortaöğretim Öğrencileri tr_TR
dc.subject Alienation tr_TR
dc.subject Alienation in Education tr_TR
dc.subject Secondary School Students tr_TR
dc.title ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN OKULA YABANCILAŞMA SORUNU: İSTANBUL İLİ SİLİVRİ İLÇESİ ÖRNEĞİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol The changes and innovations have emerged as a necessity of our times away from production and thinking about the human factor. Social pressures, ideological considerations, bureaucracy, administration, status, and economic deficiencies in hierarchical situations people can not protect their own ideas and values. As people feel insufficient and insignificant themselves ,they get alienated from their surroundings. As a result of pressures from the creativity of people they were away from renovating themselves. So they can not self-actualize themselves. In this study it is aimed to determine the gender of secondary school students, age, what type of school and showing differences in demographic and school alienation and state levels. Student Alienation Scale: weakness, Article 6, Article 5 of irregularity, Article 5 Alienation and meaninglessness dimension consists of four subscales and a total of 20, including 4 items of substance. The internal consistency coefficient for scale; .79 for the first dimension, .75 for the second dimension, the third dimension to .76, .76 for the fourth dimension, .86 for the general scale (ages 2013). Research working group of the province of Istanbul Silivri 2014-2015 academic year consists of 444 students from 13 secondary schools in the district. To understand the data obtained from the survey results that it has looked if they show normal distribution were analyzed to show distortion values of all variables and variables were not normally distributed. This is the case for Identity Tests on the grounds that the data were not normally distributed, Mann Whitney and Kruskal-Wallis H test were used. "The problem of alienation among secondary school students ; Silivri district of Istanbul province instance "Mann-Whitney to determine whether a significant relationship in the perception of the data collection tool factor test and Kruskal-Wallis H test was applied There is a significant relationship in terms of socio-economic variables alienation of research findings. Socio-economic situation over the medium-level students who have reached the conclusion that they have more alienation than other students. The total average of the scale was calculated as 52.86 examining the research findings. For this reason, students are experiencing alienation in a moderate level. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 93 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account