dc.contributor.author |
Yılmaz, Pınar
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-23T06:14:36Z |
|
dc.date.available |
2019-05-23T06:14:36Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/2054 |
|
dc.description.abstract |
Teknolojik değişim, özellikle bilgi işlem teknolojisindeki değişimin kişisel ve iş
yaşamına olan etkileri gün geçtikçe artmaktadır. İş yaşamında insan kaynakları
yönetimi alanında da teknolojik gelişmelerin etkisi giderek artarken, bu etkinin
yoğun yaşandığı alanlarından biri de sosyal medyadır. Sosyal medya olarak ifade
edilen Facebook, Twitter, LinkedIN, Instagram, Google Plus gibi uygulamalar
özellikle insan kaynakları yönetimi biriminin işe alım süreçlerini yeniden ele
almalarını ve işe alım stratejilerini yeniden gözden geçirmelerine neden olmuştur.
Son yıllarda gerek dünya gerekse ülkemizin demografik yapısı yani nüfus içindeki
çalışan yapısının giderek Y kuşağına doğru değişim yaşadığı bir gerçektir. Bu
nedenle işletmeler ve beraberinde insan kaynakları yöneticileri ihtiyaç duyduğu
doğru adayı bulabilmek amacıyla bu kuşağın yoğun olarak yer aldığı sosyal medyayı
aktif bir şekilde kullanmaktadır. Bu amaçla çalışmada hem sosyal medyanın önemi
hem de sosyal medyanın insan kaynakları yönetiminde işe alım süreci üzerindeki
rolü ve etkisi ortaya konulmaya çalışılmış ve yapılan araştırma ile konu ayrıntılı bir
şekilde incelenmiştir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Sosyal medya |
tr_TR |
dc.subject |
İşe alım |
tr_TR |
dc.subject |
Facebook |
tr_TR |
dc.subject |
LinkedIN |
tr_TR |
dc.subject |
Social media |
tr_TR |
dc.subject |
Recruitment |
tr_TR |
dc.subject |
Facebook |
tr_TR |
dc.subject |
LinkedIn |
tr_TR |
dc.title |
SOSYAL MEDYANIN İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNDE İŞE ALIM SÜRECİ ÜZERİNDEKİ ROLÜ VE ETKİSİ: İSTANBUL AVRUPA BÖLGESİ PERAKENDE SEKTÖRÜNDE BİR UYGULAMA |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Technological change, particularly their impact on personal and business lives of
changes in information technology is increasing day by day. Business life has
become a growing impact of technological development in the field of human
resources management, one of the areas where the effect is intense social media.
Expressed as social media Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, has led to Google
Plus as applications, especially human resource management to address the
reconstruction of unit recruitment process and rethink recruitment strategies.
In recent years the demographic structure of our world is a fact that both countries
had the right to change the structure growing Generation Y employees in the
population. Therefore, in order to find the right candidate with the business and
human resource managers need to actively use social media extensively where this
generation. For this purpose, and importance of social media have been examined in
both social media's role on the recruitment process and human resource management
has tried to reveal the impact and issues a detailed way with the research. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
75 |
tr_TR |