DSpace Repository

ÖĞRETMENLERİN SOSYAL AĞLARI KULLANIM DURUMLARI

Show simple item record

dc.contributor.author Çetintaş, Ahmet
dc.date.accessioned 2019-05-23T06:12:26Z
dc.date.available 2019-05-23T06:12:26Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/2053
dc.description.abstract Teknolojinin hızla gelişimi eğitim ortamlarının da farklılaşmasına ve birçok yeni araç ve yöntemin ortaya çıkmasına imkân sağlamaktadır. Web 1.0 ortamlarından Web 2.0 ortamlarına geçilmesiyle birlikte sosyal ağlar ortaya çıkmış ve sosyal ağların eğitim ortamlarında kullanılması bir seçenek olarak ortaya çıkmıştır. Bu araştırma, öğretmenlerin eğitsel sosyal ağ kullanma durumlarını iletişim, işbirliği ve kaynak/materyal kullanımı açılarından incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma modeli olarak tarama metodu kullanılmıştır. Çalışma grubunu 2014-2015 eğitim öğretim yılında İstanbul Eyüp ilçesinde görev yapan ve rastgele seçilen okulların öğretmenleri oluşturmaktadır. Öğretmenlerin eğitimde sosyal ağ sitelerini kullanımı ile ilgili veriler "Sosyal ağ siteleri kullanım anketi" ve Mazman (2009) tarafından geliştirilen “Facebook eğitsel kullanım ölçeği” ile elde edilmiştir. 257 öğretmen araştırmaya katılmış, sosyal ağ kullanan 213 öğretmenin verileri analiz edilmiştir. Verilerin normalliğini sınamak için Kolmogorov Smirnov-Z Testi uygulanmıştır. Veriler; frekans dağılımları, Bağımsız Örneklem t-Testi, Mann Whitney U, One-Way Anova (Tek Yönlü Varyans Analizi) ve Kruskal Wallis testi ile SPSS 21 paket programında değerlendirilmiştir. Sonuç olarak; öğretmenlerin cinsiyetlerine, branşlarına, öğrenim durumlarına, çalışılan kurum türüne sosyal ağların eğitsel kullanımı açısından anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Öğretmenlerin yaşlarına göre Facebook’ un eğitsel kullanımına ilişkin alt faktörlerden “işbirliğinde” anlamlı farklılık bulunmuştur. Kurumlarına ait sosyal ağlarda grupları olan, sosyal ağların eğitimde etkin kullanılacağını ve kaliteyi arttıracağını düşünen öğretmenlerin sosyal ağları eğitsel anlamda kullanım konusunda görüşleri daha olumludur. Öğretmenlerin sosyal ağlara giriş sıklığı ve sosyal ağlarda kalınan süre arttığında sosyal ağları eğitsel anlamda kullanımı ve iletişim konusunda görüşlerinin daha olumlu olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca Facebook’ un eğitsel kullanımına ilişkin ve alt faktörler olan “iletişim", "işbirliği" ve “kaynak/materyal paylaşımı" açısından öğretmen görüşlerinin de olumlu olduğu tespit edilmiştir. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Sosyal ağ tr_TR
dc.subject Eğitsel Sosyal Ağ tr_TR
dc.subject Facebook tr_TR
dc.subject Social Network tr_TR
dc.subject Educational Social Network tr_TR
dc.subject Facebook tr_TR
dc.title ÖĞRETMENLERİN SOSYAL AĞLARI KULLANIM DURUMLARI tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol The fast development of technology enables educational environments to be diverse and gives way to many novel tools and mothods.With the transformation from Web 1.0 to Web 2.0 environment, social networks emerged and the usage of social networks in the educational settings emerged as an option. This study has been conducted in order to investigate the teachers’ educational use of social networks in terms of communication, cooperation and resource/material usage. Survey method has been used as research method. The study group is made up of teachers of randomly selected schools in Eyüp İstanbul in 2014-2015 educational year. The data about the usage of social networking sites by teachers have been obtained with “ Social network sites usage questionnaire” and “Facebook educational usage scale” that was developed by Mazman (2009). 257 teachers have participated in the research and the data from 213 teachers who used social networks have been analyzed. In order test the normality of the data, Kolmogorov Smirnov-Z Test has been apllied. The data and the frequency distributions have been evaluated in the SPSS 21 package programme with Independent Sample t-Test, Mann Whitney U, One-Way Anova and Kruskal Wallis test. As a result, no signficant difference has been found regarding teachers’ gender, branches, educutional level and the institution they worked for in terms of the usage of social networking for educational purposes. A significant difference has been found in the “cooperation” sub-factor according to teachers’ ages regarding the usage of Facebook for educational purposes. The teachers who think that social networks can increase the quality and be used effectively in education and those who have their istitution’s own groups in social networks have more positive opinions about social notworks’ educational usage. It has been determined that when the teachers’ social network usage and the time spent on it increases, they tend to have more positive opinions about communication and the usage of social networks for educational purposes. In addition, it has been determined that the teachers’ opinions about the sub-factors such as “communication”, “cooperation” and “resource/material sharing” are positive. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 85 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account