DSpace Repository

THE FAMILY BUYING BEHAVIOR OF FEMALE CONSUMERS IN RETAIL INDUSTRY

Show simple item record

dc.contributor.author Abba, Fidelis Ejeh
dc.date.accessioned 2019-05-22T12:48:31Z
dc.date.available 2019-05-22T12:48:31Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/2031
dc.description.abstract The research emphasis on the family buying behavior of female consumers in retail industry. This research aims to hire convenient sampling techniques to survey female purchasers, whom are the chief buying mediator of the family. Istanbul, Turkey is divided into two parts. The Asian side and the European side by the Bosphorus. One hundred and fifty (150) questionnaires were designed where twenty five (25) each of the questionnaire were distributed among six different cities in Istanbul which are Kucukcekmece, Kadikoy, Avcilar, Beylikduzu, Taksim/Beyoglu, and Besiktas.. This survey will make use of statistical techniques called (ANOVA) Analysis of variance to analysis the female respondents involved in the family purchasing activities. Hypothesis were conveyed to show the significance of the buying involvement using T-test statistic to test the level of significant of family buying behavior of female consumers in retail industry using SPSS statistical tool. There are findings, interpretations concluding parts which were established on the evaluation and statistical datas from the questionnaire. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR
dc.subject Retailing tr_TR
dc.subject Consumer Conduct tr_TR
dc.subject Female Consumers tr_TR
dc.subject Turkey tr_TR
dc.subject Model tr_TR
dc.subject Retail Trade tr_TR
dc.subject Buying Conduct tr_TR
dc.subject Buying Behavior tr_TR
dc.subject Purchase Decisions tr_TR
dc.subject Consumptions tr_TR
dc.subject Buying Influence tr_TR
dc.subject Perakendecilik tr_TR
dc.subject Tüketici davranışları tr_TR
dc.subject Kadın tüketiciler tr_TR
dc.subject Türkiye tr_TR
dc.subject Model tr_TR
dc.subject Perakende ticaret tr_TR
dc.subject Satın alma kuralları tr_TR
dc.subject Satın alma davranışı tr_TR
dc.subject Satın alma kararları tr_TR
dc.subject Tüketimini tr_TR
dc.subject Esatın alma etkisi tr_TR
dc.title THE FAMILY BUYING BEHAVIOR OF FEMALE CONSUMERS IN RETAIL INDUSTRY tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol Perakende sektöründe kadın tüketici davranışını satın alma aile araştırma vurgulanmistir. Bu araştırma satın alma aracı aile kadın Satın almacılar, anket için uygun örnekleme tekniklerini amaçlamaktadır. Istanbul, Türkiye iki bölüme ayrılmıştır. Anadolu Yakası ve Avrupa Yakası Boğaziçi tarafında toplamda Yüz elli (150) soru formları hazirlanip ,her yirmi beş (25) soru 6farkli bölgede sorulup,arastirilmistir.Bunlar Küçükçekmece, Kadıköy, avcılar, Beylikdüzü, Taksim/Beyoğlu ve Beşiktaş olan altı farklı bölge arasında Istanbul'da dağıtılip arastirildi 've tasarlandi. Bu anket istatistiksel teknikler (ANOVA) Varyans analizi analiz için kadın katılımcıların faydalanilmistir .Satın alma faaliyetleri ve ailesine yer verilmistir. Hipotez iletti SPSS istatistiksel aracını kullanarak perakende sektöründe kadın tüketici davranışını satın alma ailesinin önemli düzeyde test etmek amaci için, T-testi istatistiği kullanarak satın alma katılımı önemini göstermek için kullanilmistir. Bulgulardaki,değerlendirme ve soru formu üzerinden istatistiksel veriler üzerinde kurulan parçalarda sonuç yorumlar vardır. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 159 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account