Özet:
Bu çalışmanın amacı tüketicilerin sosyo-ekonomik durumunu lüks uluslararası
moda markaları hakkındaki düşünceleri ve tüketicilerin davranışlarına etkileri
örneğin; karar verme, algı, satın alma kararı ve sosyal değerleri arasındaki
ilişkiyi araştırmaktırlar.
Bu çalışma, Lagos ve Abuja Nijerya'da yaşayan 182 katılımcının yaptığım
ankete göre sonuçlar elde edilmiştir. Katılımcıların yaklaşık yüzde 50'si, 31-40
yaşları arasında ve çalışmaktadır. Anket sonuçları orta yaş ve aktif yıllarına
göre sonuçlanmıştır.
Nicel araştırma yöntemi Nijerya'lı tüketicilerin davranışları, tüketicilerin algısı,
satın alma kararı ve lüks uluslararası markaların sosyal değer boyutunun ve
bunların sosyo- ekonomik durum arasındaki iliskiyi arastirmak için online
olarak gönderilen veya basılı kopya yoluyla katılımcıların bilgi
toplamayı amaçlamaktadır.
Faktör analizine dayanarak, tüketicilerin luks urun satın alma isteği topluca
değildir. Tüketicilerin satın alma isteği katılımcılarin ekonomik statüsüne
bağlıdır. Çoğu tüketici yeni ürün satın alirken, ürünün fiyatindan çok kalitesi
ile ilgilenmektedir. Araştırmanın sonuçları gösteriyor ki; tüketicilerin sosyoekonomik
statüsü satın alma kararı, tüketici davranışları, algıları ve uluslararası
luks markaların sosyal değer boyutu üzerinde en önemli etkendir.