dc.contributor.author |
Ahmed, Khasro Hamarashid
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-17T08:58:39Z |
|
dc.date.available |
2019-05-17T08:58:39Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1994 |
|
dc.description.abstract |
This study aimed to identify the motivational strategies that are used in the classroom
by English teachers in high school in Northern Iraq. The problem of the statement is
the teachers' teaching strategies which influence the learners to be motivated in
learning foreign languages. Some teachers do not have experience in using
motivational strategies; this will be demotivation of the learners. For this purpose, we
specifically investigated the types of the motivational strategies that lead by the
English teachers in the Northern Iraq. Moreover, it aimed at finding the students'
perspectives on their teachers teaching strategies. The study examined three research
questions. As data collection tools, we used questionnaires. The findings showed that
most of the teachers of English are not aware of the motivational strategies to
motivate their students to learn the English language in an effective way. Meanwhile,
most of the teachers agree with all the aspects of the curriculum. They thought that the
curriculum was available for the students to be motivated in learning the English
language. Meanwhile, the students stated that their teacher's techniques were not
enough to motivate them |
tr_TR |
dc.language.iso |
en |
tr_TR |
dc.publisher |
ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES |
tr_TR |
dc.subject |
Motivation |
tr_TR |
dc.subject |
Motivational strategies |
tr_TR |
dc.subject |
Student motivation |
tr_TR |
dc.subject |
Learning success |
tr_TR |
dc.subject |
Motivasyon |
tr_TR |
dc.subject |
Motivasyon stratejileri |
tr_TR |
dc.subject |
Öğrenci motivasyonu |
tr_TR |
dc.subject |
Öğrenme başarısını |
tr_TR |
dc.title |
IMPLEMENTED STRATEGIES OF ENHANCING MOTIVATION AMONG IRAQI STUDENTS FOR LEARNING ENGLISH LANGUAGE |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Bu çalışma Kuzey Irak'ta bulunan lise düzeyi sınıflarda ingilizce öğretmenleri
tarafından kullanılan motivasyon stratejilerini tanımlamaya çalışmaktadır. Bu
durumda problem öğretmenin kullandığı öğretim yöntemlerindedir; çünkü öğretim
yöntemleri öğrencilerin yabancı dil öğrenim motivasyonlarını etkilemektedir. Bazı
öğretmenlerin motivasyon stratejilerini kullanmada deneyim sahibi olmamaları
öğrencilerin motivasyonunu düşürmektedir. Bu sebepten dolayı çalışmanın amacı
Kuzey Irak'taki ingilizce öğretmenlerini yönlendirebilecek motivasyon strateji
türlerini bulmaktır. Ayrıca,bu çalışma öğrencilerin öğretmenlerinin eğitim yöntemleri
hakkındaki görüşlerini de ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Çalışmaya 3 araştırma
sorusu yön vermektedir.Sonrasında anketler aracılığı ile toplanılan bilgiler analiz
edilmiştir.Sonuçlar göstermektedir ki : İngilizce öğretmenlerinin çoğu ingilizce dili
eğitiminde motivasyon stratejilerini verimli bir şekilde kullanamamaktadır. Bu arada
,öğretmenlerin çoğu müfredatı tüm açılardan onaylamaktadır ve müfredatın İngilizce
dili eğitiminde öğrencileri yeteri kadar motive ettiğini düşünmektedirler. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
73 |
tr_TR |