DSpace Repository

THE ROLE OF SOCIAL-EMOTIONAL STABILITY IN ENGLISH AMONG IRAQI KINDERGARTNERS

Show simple item record

dc.contributor.author SHARIF, RANJDAR HAMA
dc.date.accessioned 2019-05-17T07:57:25Z
dc.date.available 2019-05-17T07:57:25Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/1987
dc.description.abstract Son zamanlarda, çocuklara yabancı dil öğretimi dünya genelinde eğitim alanının en önemli konusu olarak görülmektedir.Birçok araştırmacı bu konuyla ilgilenmekte olup çocuklara yabancı dil öğretimi süreci üzerine odaklanmaktadır.Araştırmacılar çocukların güçlü ve zayıf olduğu noktaları analiz etmeye ve anlamaya çalışıyorlardı.Ve sonucunda çocukları diğer öğrencilerden ayıran dil yeteneği, cinsiyet,yaş, yaratıcılık ve motivasyon gibi faktörler olduğu sonucuna ulaşmışlardır.Diğer araştırmalardan farklı olarak, bu çalışma çocukların sosyal-duygusal dengelerinin yabancı dil öğrenimindeki rolünü ve bu becerilerin ikinci dil öğrenimi üzerindeki etkilerini araştırmaktadır.Bu çalışma için, anasınıfı öğrencisi Margret ve anasınıfına İngilizce kursu alma amacıyla giden 4-5 yaşları arası , 18'i kız ve 15'i erkek 33 çocuk seçilmiştir.İngilizce kursunun başında , çocukların sosyal ve duygusal becerilerini ölçen bir test uygulanmıştır.Sonuçlar başarı ile sosyal-duygusal beceriler arasındaki ilişkinin büyük ölçüde önemli olduğunu ortaya koymaktadır.Sosyal-duygusal becerileri yüksek seviyelerde olan öğrencilerin yabancı dil öğreniminde daha aktif oldukları ve İngilizce yeterlilik sınavında yüksek puan aldıkları görülmüştür.Diğer taraftan da sosyal-duygusal becerileri düşük olan öğrenciler İngilizce yeterlilik sınavını geçememiş veya düşük derecelerle geçmişlerdir. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR
dc.subject Sosyal-duygusal denge tr_TR
dc.subject İkinci dil öğrenimi tr_TR
dc.subject Okul öncesi tr_TR
dc.subject Psikodilbilimsel tr_TR
dc.subject Social-emotional stability tr_TR
dc.subject Second language learning tr_TR
dc.subject Kindergarteners tr_TR
dc.subject Psycholinguistics tr_TR
dc.title THE ROLE OF SOCIAL-EMOTIONAL STABILITY IN ENGLISH AMONG IRAQI KINDERGARTNERS tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol Nowadays, second language learning, among young learners, is considered as one of the main subjects in the field of education around the world. Much research dealt with this subject and focused on the processes of second language learning among young learners. Researchers were trying to understand and diagnose young language learners’ strengths and weaknesses. They came up with some evidence that showed language aptitude, gender, age, creativity, and motivation were among the elements that made young students be different from other students. Unlike other research, this study aimed to identify the role of social-emotional stabilities among young learners in second language learning. We specifically examined the influences of these skills in the process of second language learning. For this study, Margret kindergarten was chosen, and thirty-three children were randomly selected who applied for an English language course in the kindergarten. Eighteen of the selected children were females while the rest were males, and the age of the participants was between 4-5 years old. At the beginning of the English course, a pretest was conducted to measure the children’s social and emotional skills. After data collection, the finding showed a significant relationship between socialemotional skills and second language learning. Those students who showed a high level of social-emotional skills were more active in learning their second language and passed the test of English proficiency with high degrees, while those students who showed a low level of social-emotional skills could not pass the English language test or passed with low degrees tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 68 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account