dc.contributor.author |
SHARIF, RANJDAR HAMA
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-17T07:57:25Z |
|
dc.date.available |
2019-05-17T07:57:25Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1987 |
|
dc.description.abstract |
Son zamanlarda, çocuklara yabancı dil öğretimi dünya genelinde eğitim alanının en
önemli konusu olarak görülmektedir.Birçok araştırmacı bu konuyla ilgilenmekte olup
çocuklara yabancı dil öğretimi süreci üzerine odaklanmaktadır.Araştırmacılar çocukların
güçlü ve zayıf olduğu noktaları analiz etmeye ve anlamaya çalışıyorlardı.Ve sonucunda
çocukları diğer öğrencilerden ayıran dil yeteneği, cinsiyet,yaş, yaratıcılık ve motivasyon
gibi faktörler olduğu sonucuna ulaşmışlardır.Diğer araştırmalardan farklı olarak, bu
çalışma çocukların sosyal-duygusal dengelerinin yabancı dil öğrenimindeki rolünü ve bu
becerilerin ikinci dil öğrenimi üzerindeki etkilerini araştırmaktadır.Bu çalışma için,
anasınıfı öğrencisi Margret ve anasınıfına İngilizce kursu alma amacıyla giden 4-5
yaşları arası , 18'i kız ve 15'i erkek 33 çocuk seçilmiştir.İngilizce kursunun başında ,
çocukların sosyal ve duygusal becerilerini ölçen bir test uygulanmıştır.Sonuçlar başarı
ile sosyal-duygusal beceriler arasındaki ilişkinin büyük ölçüde önemli olduğunu ortaya
koymaktadır.Sosyal-duygusal becerileri yüksek seviyelerde olan öğrencilerin yabancı dil
öğreniminde daha aktif oldukları ve İngilizce yeterlilik sınavında yüksek puan aldıkları
görülmüştür.Diğer taraftan da sosyal-duygusal becerileri düşük olan öğrenciler İngilizce
yeterlilik sınavını geçememiş veya düşük derecelerle geçmişlerdir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES |
tr_TR |
dc.subject |
Sosyal-duygusal denge |
tr_TR |
dc.subject |
İkinci dil öğrenimi |
tr_TR |
dc.subject |
Okul öncesi |
tr_TR |
dc.subject |
Psikodilbilimsel |
tr_TR |
dc.subject |
Social-emotional stability |
tr_TR |
dc.subject |
Second language learning |
tr_TR |
dc.subject |
Kindergarteners |
tr_TR |
dc.subject |
Psycholinguistics |
tr_TR |
dc.title |
THE ROLE OF SOCIAL-EMOTIONAL STABILITY IN ENGLISH AMONG IRAQI KINDERGARTNERS |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Nowadays, second language learning, among young learners, is considered as one of the
main subjects in the field of education around the world. Much research dealt with this
subject and focused on the processes of second language learning among young learners.
Researchers were trying to understand and diagnose young language learners’ strengths
and weaknesses. They came up with some evidence that showed language aptitude,
gender, age, creativity, and motivation were among the elements that made young
students be different from other students. Unlike other research, this study aimed to
identify the role of social-emotional stabilities among young learners in second language
learning. We specifically examined the influences of these skills in the process of second
language learning. For this study, Margret kindergarten was chosen, and thirty-three
children were randomly selected who applied for an English language course in the
kindergarten. Eighteen of the selected children were females while the rest were males,
and the age of the participants was between 4-5 years old. At the beginning of the
English course, a pretest was conducted to measure the children’s social and emotional
skills. After data collection, the finding showed a significant relationship between socialemotional
skills and second language learning. Those students who showed a high level
of social-emotional skills were more active in learning their second language and passed
the test of English proficiency with high degrees, while those students who showed a
low level of social-emotional skills could not pass the English language test or passed
with low degrees |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
68 |
tr_TR |