Özet:
Son zamanlarda, çocuklara yabancı dil öğretimi dünya genelinde eğitim alanının en
önemli konusu olarak görülmektedir.Birçok araştırmacı bu konuyla ilgilenmekte olup
çocuklara yabancı dil öğretimi süreci üzerine odaklanmaktadır.Araştırmacılar çocukların
güçlü ve zayıf olduğu noktaları analiz etmeye ve anlamaya çalışıyorlardı.Ve sonucunda
çocukları diğer öğrencilerden ayıran dil yeteneği, cinsiyet,yaş, yaratıcılık ve motivasyon
gibi faktörler olduğu sonucuna ulaşmışlardır.Diğer araştırmalardan farklı olarak, bu
çalışma çocukların sosyal-duygusal dengelerinin yabancı dil öğrenimindeki rolünü ve bu
becerilerin ikinci dil öğrenimi üzerindeki etkilerini araştırmaktadır.Bu çalışma için,
anasınıfı öğrencisi Margret ve anasınıfına İngilizce kursu alma amacıyla giden 4-5
yaşları arası , 18'i kız ve 15'i erkek 33 çocuk seçilmiştir.İngilizce kursunun başında ,
çocukların sosyal ve duygusal becerilerini ölçen bir test uygulanmıştır.Sonuçlar başarı
ile sosyal-duygusal beceriler arasındaki ilişkinin büyük ölçüde önemli olduğunu ortaya
koymaktadır.Sosyal-duygusal becerileri yüksek seviyelerde olan öğrencilerin yabancı dil
öğreniminde daha aktif oldukları ve İngilizce yeterlilik sınavında yüksek puan aldıkları
görülmüştür.Diğer taraftan da sosyal-duygusal becerileri düşük olan öğrenciler İngilizce
yeterlilik sınavını geçememiş veya düşük derecelerle geçmişlerdir.