dc.contributor.author |
Torun, Derya
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-16T14:14:57Z |
|
dc.date.available |
2019-05-16T14:14:57Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1967 |
|
dc.description.abstract |
Rekabetin yaşandığı iş hayatında kurumlar, çalışanlarından daima üst seviyede
motivasyon ve performans beklerler. Bu sayede hem kurum hem çalışan istenilen
verimi sağlamış olur. Motivasyon ise belirli bir iletişimle sağlanmaktadır. Çünkü
iletişim iş hayatının kilit kelimesidir. Rekabetin arttığı günümüz şartlarında verimlilik
ön plana çıkmaktadır. Bu çalışmada işletmelerde yöneticilerin iletişim becerilerinin
çalışan motivasyonu üzerindeki etkileri sağlık kurumlarında yapılan araştırmaya göre
önemle vurgulanmıştır.
Bu çalışma beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, yönetim ve yönetici, iletişim
ve motivasyon kavramları anlatılmıştır. İkinci bölümde iletişimin amaçları, süreci,
temel öğeleri, özellikleri, fonksiyonları, türleri ve örgütsel iletişimde sorunlar ve
örgütsel iletişimi engelleyici faktörler vurgulanmıştır. Üçüncü bölümde motivasyon
süreci, amaçları, temel kavramları ve motivasyon konusunda ileri sürülen kuramlar
vurgulanmıştır. Dördüncü bölümde yöneticilerin iletişim becerilerinin çalışan
motivasyonu üzerindeki etkileri ve sonuçları vurgulanırken son bölümde ise
metodoloji ve sonuçlar incelenerek yöneticilerin iletişim becerilerinin çalışan
motivasyonu üzerine etkisi üzerinde durulmuştur. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Yönetim |
tr_TR |
dc.subject |
Yönetici |
tr_TR |
dc.subject |
İletişim Becerileri |
tr_TR |
dc.subject |
Çalışan Motivasyonu |
tr_TR |
dc.subject |
Özel Hastaneler |
tr_TR |
dc.subject |
Kamu Hastaneleri |
tr_TR |
dc.subject |
Management |
tr_TR |
dc.subject |
Manager |
tr_TR |
dc.subject |
Communication Skills |
tr_TR |
dc.subject |
Employee Motivation |
tr_TR |
dc.subject |
Private Hospitals |
tr_TR |
dc.subject |
Public Hospitals |
tr_TR |
dc.title |
YÖNETİM SÜRECİNDE YÖNETİCİ İLETİŞİM BECERİLERİNİN ÇALIŞAN MOTİVASYONU ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ VE SAĞLIK KURUMLARINDA BİR UYGULAMA |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
The institutions in business life, where there is competition, always expect a high level
of employee motivation and performance. In this way, both the institution and the
employee ensure required productivity. The motivation is provided with a specific
communication. Because communication is the keyword of career. Efficiency comes
to the forefront in today's World with increased competition. In this study, the impact
of manager’s communication skills on employee motivation is overemphasized by a
study conducted in health institutions.
This study consists of five chapters. In the first chapter, manager and administration,
communication and motivation concepts are explained. In the second part, the purpose
of communication, process, basic elements, features, functions, types, problems in
organizational communication and hindering factors are highlighted. In the third part,
the process of motivation, goals, basic consepts and theories have been alleged on
motivation are emphasized.
Effects and consequences on employee motivation of managers’ communication skills
emphasized in the fourth section, while the final section focuses on the impact of
communication skills of managers on employee motivation by examining
methodology and results. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
150 |
tr_TR |