Abstract:
Rekabetin yaşandığı iş hayatında kurumlar, çalışanlarından daima üst seviyede
motivasyon ve performans beklerler. Bu sayede hem kurum hem çalışan istenilen
verimi sağlamış olur. Motivasyon ise belirli bir iletişimle sağlanmaktadır. Çünkü
iletişim iş hayatının kilit kelimesidir. Rekabetin arttığı günümüz şartlarında verimlilik
ön plana çıkmaktadır. Bu çalışmada işletmelerde yöneticilerin iletişim becerilerinin
çalışan motivasyonu üzerindeki etkileri sağlık kurumlarında yapılan araştırmaya göre
önemle vurgulanmıştır.
Bu çalışma beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, yönetim ve yönetici, iletişim
ve motivasyon kavramları anlatılmıştır. İkinci bölümde iletişimin amaçları, süreci,
temel öğeleri, özellikleri, fonksiyonları, türleri ve örgütsel iletişimde sorunlar ve
örgütsel iletişimi engelleyici faktörler vurgulanmıştır. Üçüncü bölümde motivasyon
süreci, amaçları, temel kavramları ve motivasyon konusunda ileri sürülen kuramlar
vurgulanmıştır. Dördüncü bölümde yöneticilerin iletişim becerilerinin çalışan
motivasyonu üzerindeki etkileri ve sonuçları vurgulanırken son bölümde ise
metodoloji ve sonuçlar incelenerek yöneticilerin iletişim becerilerinin çalışan
motivasyonu üzerine etkisi üzerinde durulmuştur.