dc.contributor.author |
Yılmaz, Şükrüye
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-16T07:39:24Z |
|
dc.date.available |
2019-05-16T07:39:24Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1943 |
|
dc.description.abstract |
Yapılan araştırma neticesinde halk eğitimi merkezleri öğretmenlerinin, yöneticilerinin
liderlik davranışlarını nasıl değerlendirdikleri, bu davranışların öğretmenlerin
motivasyonuna bir etkisinin olup olmadığı ve tüm bunların öğretmenin kişisel
özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğiyle ilgili bilgi toplanmıştır. Halk eğitimi
merkezlerinin daha işlevsel olmaları için çalışan motivasyonunun önemli olduğu
düşünülmektedir. Bu bağlamda motivasyon düşüklüğünü ortaya çıkaran
olumsuzlukların belirlenip ortadan kaldırılması gerekmektedir. Bu araştırmanın
liderlik davranışından kaynaklanan motivasyon sorunlarını ortaya çıkaracak olması
nedeniyle önemli olduğu düşünülmektedir.
Yapılan nicel kısımda elde edilen veriler tarama modeli ile değerlendirilmiştir.
Tarama modelleri içinden de genel tarama modeli kullanılmıştır.
İstanbul ili Avrupa yakasında bulunan halk eğitimi merkezlerinde çalışan
öğretmenler araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Bakırköy, Bahçelievler,
Güngören, Bağcılar, Avcılar, Beylikdüzü ve Şişli halk eğitimi merkezlerinde çalışan
142 öğretmen araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır.
Araştırma verilerinin toplanması aşamasında halk eğitim merkezlerinde görev yapan
öğretmenlere anket uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Ekvall ve
Arvoren (1991) tarafından "Change - Centred Leadership:An Exentision Of The Two
Dimensional Model" adlı çalışma için hazırlanan, dilimize Tengilimoğlu (2005)
tarafından kazandırılan, 2005 yılında araştırmacı tarafından yapılan araştırmalarda
da kullanılan liderlik davranışlarını belirleme anketi kullanılmıştır.
Yapılan araştırma sonunda; liderlik ile motivasyon arasında pozitif yönlü bir ilişkinin
var olduğu tespit edilmiştir. Yönetici davranışı ölçeğine göre yaş, eğitim durumu ve
hizmet süresi değişkenleri arasından anlamlı düzeyde fark görülürken, diğer değişkenler arasında anlamlı farka rastlanmamıştır. Motivasyon ölçeğinde ise;
medeni durum ve eğitim değişkenlerinde anlamlı fark görülmüştür. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Lider |
tr_TR |
dc.subject |
Motivasyon |
tr_TR |
dc.subject |
Yönetici |
tr_TR |
dc.subject |
Leader |
tr_TR |
dc.subject |
Motivation |
tr_TR |
dc.subject |
Manager |
tr_TR |
dc.title |
HALK EĞİTİM MERKEZİ YÖNETİCİLERİNİN LİDERLİK DAVRANIŞLARI İLE ÇALIŞANLARIN MOTİVASYON DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
As a result of this research, some information has been gathered about how national
education centres teachers evaluate their managers’ leadership behaviour, the
effect of these behaviours on teachers’ motivation and if all these differ or not
according to teachers’ personal qualities. It’s been thought that employees
motivation is important to make national education centres more functional. In this
context, the reasons which cause lack of motivation should be defined and removed.
It’s been thought that this research is important because it will identify the motivation
problems sourced from leadership behaviours. The data obtained in quantitative part
have been evaluated through sample survey. General survey sampling has been
used among other survey sampling methods.
The teachers who work in national education centres on Europe part of İstanbul
constitute research population. 142 teachers who have been selected among the
teachers working in national education centres on Europe part constitute research
sample.
A questionnaire have been implemented on the teachers who work in national
education centres on the stage of data collection. As a means of data collection
“Leadership Behaviour Description Questionnaire” which was prepared for the
research Change-Centred Leadership: An Extension of The Two Dimensional Model
(1991) by Ekvall and Arvoren and translated by Tengilimoğlu, has been used in this
research. This questionnaire was also used by researcher himself in 2005 to
determine the leadership behaviour description questionnaire.
At the end of the research, it has been identified that there is a positive relation
between leadership and motivation. According to Manager Behaviour Scale it has been determined that there are significant differences between age, education
status and working time in the organization, a meaningful difference is not
recognized for other variables.. On Motivation Scale, it has been determined that
there are significant differences on marital status and education variants. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
59 |
tr_TR |