Abstract:
30.03.2012 Tarihinde yapılan yasal düzenlemelerle zorunlu eğitim 8 yıldan 12 yıla
çıkarılmış ve ilköğretim okulları ilkokul ve ortaokul olarak ikiye ayrılmıştır.
Öğretmenlerin iş doyum düzeylerinin okul dönüşüm programı ile ilişkili olarak değişip
değişmediği literatürde merak edilen ve araştırılması gereken konulardan biridir.
Yapılan bu araştırmada genel anlamda öğretmenlerin okul dönüşümlerine yönelik
algıları tespit edilmeye ve bu algıların iş doyumu ile ne düzeyde ilişkili olduğu
belirlenmeye çalışılmıştır.
İstanbul İli Bakırköy, Zeytinburnu, Bağcılar ve Fatih İlçelerindeki ilkokul ve
ortaokullarda görev yapan öğretmenler araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Bu
öğretmenler arasından seçilen 149 öğretmen de araştırmanın örneklemini teşkil
etmektedir.
Mevcut amaca ulaşmak üzere Minnesota iş tatmin ölçeği ve okul dönüşümü ile ilgili
bir mülakat formu uygulanmıştır. Anket sonuçları SPSS 20 programına girilerek
mülakat sonuçları ile birlikte değerlendirilmiştir. Öğretmenlerin genel olarak okul
dönüşüm programı hakkında olumlu görüş bildirdikleri ve iş tatmin düzeylerinin de
olumlu olduğu görülmüştür.