DSpace Repository

SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖZ YETERLİLİK İNANÇLARI VE SINIF YÖNETİMİ BECERİ ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ

Show simple item record

dc.contributor.author Bozbaş, Yasemin
dc.date.accessioned 2019-05-16T06:56:06Z
dc.date.available 2019-05-16T06:56:06Z
dc.date.issued 2015-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/1927
dc.description.abstract Öğrencinin gelişimi amacıyla öğretmenin, sınıf yönetimi becerilerinin etkili olmasını araştıran, problem çözen, sorgulayan biri olmasıyla görev ve sorumluluklarını yerine getirebileceğine olan öz yeterlilik inancının da farkında olması gerekir. Araştırmanın amacı; Sınıf öğretmenlerinin öz yeterlik inançları ile sınıf yönetimi beceri algılarını belirlemeyi ve bu öz yeterlik inancı ile sınıf yönetimi beceri algısı arasındaki ilişkiyi ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmanın evreni; 2014-2015 Eğitim- öğretim yılında İstanbul ili Başakşehir ilçesinde görevli sınıf öğretmenleri, araştırmanın örneklemi ise gönüllülük esasına dayalı, rastgele seçilen 281 öğretmeni kapsamaktadır. Araştırmada sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ile öz yeterlilik inançları arasındaki ilişkiyi ölçmek için 'Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği' ile 'Öğretmen Görüşleri Ölçeği' kullanılmıştır. Toplanan veriler SPSS programında analiz edilmiştir. T-testi ve tek yönlü varyans (ANOVA), Pearson analizi ile ölçek verileri değerlendirilmiştir. Analizlere baktığımızda yaş ve hizmet süresi değişkenlerinde, öğretmenlerin sınıf yönetimi ölçeklerinde anlamlı farklılık görülmüştür. Sınıf mevcudu değişkeninde öğretmenlerin öz yeterlik inançlarında anlamlı farklılık görülmüştür. Yaş değişkenine baktığımızda ise 26-30 yaş aralığındaki öğretmenler ile 35 ve üzeri yaş aralığı öğretmenleri arasında anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. 31-35 yaş aralığındaki öğretmenler ile 35 ve üzeri yaş aralığı öğretmenleri arasında anlamlı bir farklılık görülmektedir. Hizmet süresi değişkenine baktığımızda 1-5 yıl meslekteki kıdem grubu öğretmenleri ile 20 yıl ve üzeri meslekteki kıdem grubu öğretmenleri arasında anlamlı bir farklılık görülmektedir. Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ölçeğinden aldıkları puanlarla öz yeterlilik ölçeğinden aldıkları puanlar arasında pozitif yönde, düşük düzeyde anlamlı ilişki bulunmuştur. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Sınıf öğretmeni tr_TR
dc.subject Sınıf yönetimi becerileri tr_TR
dc.subject Öz yeterlilik inancı tr_TR
dc.subject Form Tutor/Class teacher tr_TR
dc.subject Skills in classroom management tr_TR
dc.subject Confidence in self efficacy tr_TR
dc.title SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖZ YETERLİLİK İNANÇLARI VE SINIF YÖNETİMİ BECERİ ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol There is a connection between the searching, problem solving and questioning teacher about effectiveness of skills in classroom management and being aware of the self-efficacy in realizing duties and responsibilities in management with the aim of development in students. The purpose of the study is to exhibit the connection between class teacher/form tutors’ confidence in self efficacy and their perception in classroom management skill and to define their confidence in self efficacy with their perceptions in classroom management. Study group is the class teachers working in Başakşehir, Istanbul in 2014-2015 Academic Year, the study sample includes 281 teachers, who were voluntary and whom were chosen randomly. “Ability in Classroom Management Scale/Test” and “Teachers’ Opinions Scale/Test” were applied to evaluate the connection between theachers’ skills in class management and their confidence in self-efficacy. The results after test were analyzed with SPSS program. The results were evaluated with T-test, one-line variance (ANOVA) and Pearson Analysis. There are considerable differences among teachers in class management according to the variables of their age and service time, when we examine the results of the study. Significant differences are also seen in confidence in self efficacy regarding to the variables of class size. When we consider the variables of age, there is a important relation between teachers 26-30 and the ones over 35. Remarkable changes are understood between teachers 31-35 and teachers over 35. In variables of service time, we can notice the difference between teachers of 1-5 years seniority time imeand the ones of 20 year and over seniority time. In terms of class size varables, a positive and low level relation can be revealed between results from Ability in Classroom Management Scale and Ability in Self efficacy test. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 100 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account