DSpace Repository

TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNDE YÖNETİCİLİKTE KADIN PARADİGMALARI

Show simple item record

dc.contributor.author Elmas, Saniye
dc.date.accessioned 2019-05-14T11:43:07Z
dc.date.available 2019-05-14T11:43:07Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/1923
dc.description.abstract Türk Eğitim Sisteminde eğitim örgütlerinin baĢarılı olmasında yöneticilerin payı oldukça yüksektir. Yönetim pozisyonlarına gelme sürecinde hukuksal bir engel olmamasına rağmen Milli Eğitim Bakanlığı merkez ve taĢra teĢkilatları istatiksel verileri incelendiğinde kadınların yönetim pozisyonlarında az sayıda temsil edildikleri görülmektedir. Ayrıca eğitim kurumlarında hiyerarĢik yapı yükseldikçe kadın yönetici oranları belirgin bir Ģekilde düĢüĢ göstermektedir. Bu araĢtırmada Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel okullarda görev yapan öğretmenlerin hemen hemen yarısının kadın olduğu bir alanda, kadın eğitim yöneticilerinin sayısal oranlarının azlığının arkasındaki sebepler irdelenmiĢtir. AraĢtırmaya katılan kadın yöneticilerin kiĢisel görüĢlerinin ve tecrübelerinin nitel yöntemle derinlemesine analizi yapılmıĢ ve bu analiz sonucunda, cinsiyet ayrımcılığı, örgüt kültürü engeli, çoklu rol üstlenme, cam tavan, toplumsal cinsiyet engellemelerinin olduğu tespiti yapılmıĢtır. AraĢtırmamızın odak noktasını, kadın yöneticilerin görüĢlerinden yola çıkarak engelleri aĢma stratejileri oluĢturmaktadır. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN UNiVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Toplumsal Cinsiyet tr_TR
dc.subject Kadın Yöneticiler tr_TR
dc.subject Cam tavan tr_TR
dc.subject Türk Eğitim Sistemi tr_TR
dc.subject Female Administrators tr_TR
dc.subject Glass Ceiling tr_TR
dc.subject Paradigm tr_TR
dc.subject Turkish Educational System tr_TR
dc.title TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNDE YÖNETİCİLİKTE KADIN PARADİGMALARI tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol Administrators‟ share in the success of educational organizations is quite high in the Turkish Educational System. Even though there is no legal obstacle in the process of taking up management positions, when the statistics are analyzed given by the central or provincial offices of the Ministry of Education it can be observed that small numbers of women are represented in management positions. In this study, the underlying reasons of the small numbers of women administrators of education are considered where almost half of the teachers whe work in public or private schools under the Ministry of Education are women. The experiences and the thoughts of the participant women administrators are analyzed qualitatively in depth and gender discrimination, organizational cultural obstacles, assuming multi-roles, glass-ceiling and social gender barriers are identified. The focus of the study is the strategiesto over come obstacles based on the ideas of the women administrators. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 138 tr_TR
dc.identifier.bibliographictag ELMAS, Saniye. Türk Eğitim Sisteminde Yöneticilikte Kadın Paradigmaları, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 2015 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account