dc.contributor.author |
Özcan, Fuzuli
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-14T11:34:34Z |
|
dc.date.available |
2019-05-14T11:34:34Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1922 |
|
dc.description.abstract |
Yap lan bu ara t rmada ö retmenlerin ki iler aras öz-yeterlikleri ile kendilerine sayg
aras ndaki ili ki incelenmi tir. Bunun için !stanbul !li / Maltepe !lçesinde ortaö retim
kurumlar nda çal an 285 ö retmene Ki isel Bilgi Formu, Ki iler Aras Öz Yeterlik
Ölçe i (KÖYÖ) ile Kendine Sayg Ölçe i (KSÖ) uygulanm t r.
Ara t rman n analiz çal mas nda da l mlar n normalli ine bak larak normal da l m
için !li kisiz grup t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) testi, normal olmayan
da l m için non -parametric Mann Whitney-U testi, non -parametricKruskal Wallis
H testi ile iki ölçek aras ndaki kar la t rma için Pearson Çarp m Moment
Korelasyon Analizi kullan lm t r. Anlaml l k ,05 düzeyinde denenmi tir. Di er
düzeyler ilgili çizelgelerde belirtilmi tir. Bu çal man n sonuçlar na göre;
Ö retmenlerin ki iler-aras öz yeterlik inançlar ve ö retmenlerin Kendilerine
Sayg lar n n yüksek oldu u görülmü tür. Ö retmenlerin Kendilerine Sayg lar
artt kça ö retmenlerin ki iler-aras öz yeterlik inançlar n n artt görülmü tür. Kad n
ö retmenlerin erkek ö retmenlere nazaran meslekta lardan elde edilen deste e
ili kin öz yeterlik inançlar n n daha yüksek oldu u ve kad n ö retmenlerin
kendilerine sayg lar n n erkek ö retmenlere göre daha yüksek oldu u tespit
edilmi tir. Sa l k Meslek Lisesinde çal an ö retmenlerin, Anadolu Lisesinde ve
mam Hatip Lisesinde çal an ö retmenlere göre Meslek Lisesinde çal an
ö retmenlerin de mam Hatip Liselerinde çal an ö retmenlere göre s n f
yönetiminde alg lanan öz yeterliklerinin daha yüksek oldu u görülmü tür. Ayr ca
Meslek Lisesinde çal an ö retmenlerin Çok Programl Lise ve mam Hatip
Liselerinde çal an ö retmenlere göre idarecilerden elde edilen deste e ili kin
alg lanan öz yeterlik inançlar n n daha yüksek oldu u söylenebilir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Kişiler-arası öz yeterlik |
tr_TR |
dc.subject |
Kendine saygı |
tr_TR |
dc.subject |
Öz yeterlik inancı |
tr_TR |
dc.subject |
İnterpersonel self-efficacy |
tr_TR |
dc.subject |
Self-esteem |
tr_TR |
dc.subject |
Self-efficacybeliefs |
tr_TR |
dc.title |
ÖĞRETMENLERİN KİŞİLER ARASI ÖZ YETERLİKLERİ E KEND LER NE SAYGI ARASINDAK L "K N N NCELENMES |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
This research examines relation ship between self-sufficiency and self-respect in
terms of interpersonal relations of teachers. Inorderto do that a group of 286
teachers in Maltepe district in stanbul is chosenandeach of thosegiven a self-
description form, an interpersonal self sufficiency scaleand a self-respectscale.
Inanalysis of there search results, for normal distribution in dependent samples t-
test, oneway analysis of variance, non parametric Krsukal Wallis-H test, non-
parametric Mann Whitney-U test, and for the comparison between two scales a
product moment correlation is used. Test of significance was conducted at 0.05.
Othersare given in related charts.
This present research sets forth that;
Teacher shave a high level of self-sufficiency in class management both coming
from interperson a suppor from administrator and colleaguesand from themselves.
Higher self-respect in teachers brings higher interpersonal self-respect.
Female teachers show a higher tendencytoget support from collea gues comparing
male teachers tendency. Also female teachers have a higher self-respect than male
eachers.
MedicalVocational High School teachershave a higher self-sufficiencyt hanthose of
Anatolian High Schools and mam-Hatip High Schools. Vocational High School
teachershave a higher self-sufficiencythan mam-Hatip High School teachers.
And Vocation alhighschool teachers have a higher level of support and related self-
sufficiency comparing to those in mam Hatip High schools |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
74 |
tr_TR |