IAU Open Access

ÖĞRETMENLERİN KİŞİLER ARASI ÖZ YETERLİKLERİ E KEND LER NE SAYGI ARASINDAK L "K N N NCELENMES

Show simple item record

dc.contributor.author Özcan, Fuzuli
dc.date.accessioned 2019-05-14T11:34:34Z
dc.date.available 2019-05-14T11:34:34Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/1922
dc.description.abstract Yap lan bu ara t rmada ö retmenlerin ki iler aras öz-yeterlikleri ile kendilerine sayg aras ndaki ili ki incelenmi tir. Bunun için !stanbul !li / Maltepe !lçesinde ortaö retim kurumlar nda çal an 285 ö retmene Ki isel Bilgi Formu, Ki iler Aras Öz Yeterlik Ölçe i (KÖYÖ) ile Kendine Sayg Ölçe i (KSÖ) uygulanm t r. Ara t rman n analiz çal mas nda da l mlar n normalli ine bak larak normal da l m için !li kisiz grup t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) testi, normal olmayan da l m için non -parametric Mann Whitney-U testi, non -parametricKruskal Wallis H testi ile iki ölçek aras ndaki kar la t rma için Pearson Çarp m Moment Korelasyon Analizi kullan lm t r. Anlaml l k ,05 düzeyinde denenmi tir. Di er düzeyler ilgili çizelgelerde belirtilmi tir. Bu çal man n sonuçlar na göre; Ö retmenlerin ki iler-aras öz yeterlik inançlar ve ö retmenlerin Kendilerine Sayg lar n n yüksek oldu u görülmü tür. Ö retmenlerin Kendilerine Sayg lar artt kça ö retmenlerin ki iler-aras öz yeterlik inançlar n n artt görülmü tür. Kad n ö retmenlerin erkek ö retmenlere nazaran meslekta lardan elde edilen deste e ili kin öz yeterlik inançlar n n daha yüksek oldu u ve kad n ö retmenlerin kendilerine sayg lar n n erkek ö retmenlere göre daha yüksek oldu u tespit edilmi tir. Sa l k Meslek Lisesinde çal an ö retmenlerin, Anadolu Lisesinde ve mam Hatip Lisesinde çal an ö retmenlere göre Meslek Lisesinde çal an ö retmenlerin de mam Hatip Liselerinde çal an ö retmenlere göre s n f yönetiminde alg lanan öz yeterliklerinin daha yüksek oldu u görülmü tür. Ayr ca Meslek Lisesinde çal an ö retmenlerin Çok Programl Lise ve mam Hatip Liselerinde çal an ö retmenlere göre idarecilerden elde edilen deste e ili kin alg lanan öz yeterlik inançlar n n daha yüksek oldu u söylenebilir. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Kişiler-arası öz yeterlik tr_TR
dc.subject Kendine saygı tr_TR
dc.subject Öz yeterlik inancı tr_TR
dc.subject İnterpersonel self-efficacy tr_TR
dc.subject Self-esteem tr_TR
dc.subject Self-efficacybeliefs tr_TR
dc.title ÖĞRETMENLERİN KİŞİLER ARASI ÖZ YETERLİKLERİ E KEND LER NE SAYGI ARASINDAK L "K N N NCELENMES tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol This research examines relation ship between self-sufficiency and self-respect in terms of interpersonal relations of teachers. Inorderto do that a group of 286 teachers in Maltepe district in stanbul is chosenandeach of thosegiven a self- description form, an interpersonal self sufficiency scaleand a self-respectscale. Inanalysis of there search results, for normal distribution in dependent samples t- test, oneway analysis of variance, non parametric Krsukal Wallis-H test, non- parametric Mann Whitney-U test, and for the comparison between two scales a product moment correlation is used. Test of significance was conducted at 0.05. Othersare given in related charts. This present research sets forth that; Teacher shave a high level of self-sufficiency in class management both coming from interperson a suppor from administrator and colleaguesand from themselves. Higher self-respect in teachers brings higher interpersonal self-respect. Female teachers show a higher tendencytoget support from collea gues comparing male teachers tendency. Also female teachers have a higher self-respect than male eachers. MedicalVocational High School teachershave a higher self-sufficiencyt hanthose of Anatolian High Schools and mam-Hatip High Schools. Vocational High School teachershave a higher self-sufficiencythan mam-Hatip High School teachers. And Vocation alhighschool teachers have a higher level of support and related self- sufficiency comparing to those in mam Hatip High schools tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 74 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account