dc.contributor.author |
Doğan, Necla
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-14T08:29:21Z |
|
dc.date.available |
2019-05-14T08:29:21Z |
|
dc.date.issued |
2015-05 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1921 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmada, ortaöğretimdeki birçok lise türünden biri olan Teknik liselerde
öğrenim gören öğrencilerin biyoloji dersine yönelik tutumlarının cinsiyet ve alan
değişkenleri açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Teknik lise öğrencilerin biyoloji
dersine yönelik tutumlarını belirlemek için, Koçakoğlu ve Türkmen (2010)
tarafından geliştirilen “Biyoloji Dersine Yönelik Tutum Ölçeği” ve 3 maddeden
oluşan “Kişisel Bilgiler Formu” kullanılmıştır. Tutum ölçeğinin Cronbach-Alfa
güvenirlik katsayısı 0,94’tür. Ölçek, İstanbul ilinin Bayrampaşa İlçe Milli Eğitim
Müdürlüğü’ne bağlı tüm Teknik Liselerine 2013-2014 eğitim öğretim yılının II.
Döneminde öğrenim gören 945 öğrenciye uygulanmıştır. Uygulama sonuçları SSPS
programında değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, Teknik lise öğrencilerinin
tutumlarının orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Kız ve erkek öğrencilerin tutumları
arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Öğrencilerin okuduğu alanlara göre
tutumlarına bakıldığında anlamlı farklılık tespit edilmiştir. RTV alanında okuyan
öğrencilerin hem Bilgisayar alanı öğrencileri hem de Diğer (Harita, Mobilya, Kimya
Elektrik-Elektronik ve Makine Teknolojisi) alanları öğrencilerinin puanları arasında
RTV lehine, Elektronik ve Diğer kategorisindeki alanlarda okuyan öğrencilerin
puanları arasında ise Elektronik lehine anlamlı fark bulunmuştur. Bunların dışındaki
alanlarda anlamlı bir fark bulunamamıştır. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Biyoloji dersine karşı tutum |
tr_TR |
dc.subject |
Teknik Lise |
tr_TR |
dc.subject |
Cinsiyet |
tr_TR |
dc.subject |
Alan |
tr_TR |
dc.subject |
Attitude towards biology course |
tr_TR |
dc.subject |
Technical High School |
tr_TR |
dc.subject |
Gender |
tr_TR |
dc.subject |
Major |
tr_TR |
dc.title |
TEKNİK LİSE ÖĞRENCİLERİN BİYOLOJİ DERSİNE KARŞI TUTUMLARININ FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
This study aims to investigate Technical High School students’ attitude towards
biology course in terms of the variables of gender and major. The scale of “Attitude
Towards Biology Course” that was developed by Koçakoğlu ve Türkmen (2010) in
order to assess students’ atttude towards biology course and “Personal Information
Form” that was consisted of 3 items were utilized in this study. The Cronbach-Alfa
coefficient of the attitude scale is 0,94. 945 students who are studying in Technical
High Schools, which are affiliated to National Education Ministry, in the district of
Bayrampaşa in the city of İstanbul were administered the scale in the spring semester
of 2013-2014. The results were analyzed by using the statistical package SPSS.
Technical High School students’ scores of attitude were found to be in moderate
level. The results revealed no significant difference between the students’ scores in
terms of gender. However, significant differences were found between the students’
scores in terms of the major they were enrolled. There was a significant difference
between the scores of students who study in Radio-Television (RTV) and those who
study in Computer and those who study in Other (Mapping, Furniture, Chemistry,
Electric-Electronic ve Machine Technology) major as well as the scores of students
who study in Electronic and Other in favor of those who study in RTV and
Electronic. No significant difference were found between the scores of the students
who study in other majors. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
47 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
TEKNİK LİSE ÖĞRENCİLERİN BİYOLOJİ DERSİNE KARŞI
TUTUMLARININFARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
YÜKSEK LİSANS TEZİ
Necla DOĞAN
DANIŞMAN
Yrd. Doç. Dr. Deniz SARIBAŞ |
tr_TR |