DSpace Repository

INTERNATIONAL MARKETING IN CRISES SITUATION IN TURKEY

Show simple item record

dc.contributor.author Vohra, Ovais
dc.date.accessioned 2019-05-14T08:21:03Z
dc.date.available 2019-05-14T08:21:03Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/1919
dc.description.abstract Bu araştırmanın temelinde, Türkiye bazında kriz zamanlarındaki etkili pazarlama stratejileri yatmaktadır. Çalışmanın amacı, Türkiye'de devam eden kriz durumunu değerlendirmek ve bunun yanında ülkedeki ekonomik karışıklığın olumsuz etkileri altında pazarlamanın durumunu değerlendirmektir. Bu araştırma, hedef pazardaki etkiyi bulma ve duruma göre değerlendirme temellidir. Bu çalışma, müşterilerin market stratejilerine nasıl tepki vereceğini analiz etmek ve kriz durumlarında markalarda nasıl bir değişme görmeyi umduklarına odaklanır. Araştırmacı, Türkiye'deki kriz durumlarında şirketlerin nasıl uluslararası pazarlama yapacağıyla ilgili bir kaç öneri sağlamaya teşebbüs etmektedir. Bu tezin bünyesi birincil ve ikincil verilerden oluşmaktadır. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR
dc.subject Türkiye'de uluslararası pazarlama tr_TR
dc.subject Pazarlamada kriz etkileri tr_TR
dc.subject Kriz durumlarında Türkiye için tercih edilebilir pazarlama stratejileri tr_TR
dc.subject International Marketing in Turkey tr_TR
dc.subject Crises Impacts on Marketing tr_TR
dc.subject Preferable Marketing strategies for Turkey in crises situation tr_TR
dc.title INTERNATIONAL MARKETING IN CRISES SITUATION IN TURKEY tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol This research is based on the primary aim of exploring effective marketing strategies in times of crisis; using Turkey as a case study country. The purpose of current study ıs to assess the crisis situation prevailed in Turkey and at the same time evaluate the impact of vibrant condition on marketing practice. The underlying aim is to find the appropriate affective marketing strategy and specify its role in now a days staggering market place. Also, research is focused on insights over consumers’ behavior toward marketing strategies and their expectations over brand changes. The following research attempts to deliver best possible marketing practice and gives some suggestions to Turkeys companies in the international marketing activities. Both primary and secondary data are used to meet the aim of the study. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 87 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account