dc.contributor.author |
Reihanifar, Masoud
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-14T07:13:05Z |
|
dc.date.available |
2019-05-14T07:13:05Z |
|
dc.date.issued |
2015-07 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1913 |
|
dc.description.abstract |
Her yıl ülkenin bütçe ve mali kaynaklarının büyük bir kısmı yol yapımı gibi
projelerin gelişimine yönelik yatırımlara sarf edilmektedir. Yol yapımında meydana
gelen zaman, maliyet ve kalite, yönetim stratejilerinin önemi, güvenirlilik gibi
sayısız sorunların varlığı, gelişmekte olan çağımız bilimine olan ihtiyacı
artırmaktadır. İlaveten devlet ve milli projelerdeki mühendislik yönetim sistemi
kullanımında doğan hukuki gereklilikler, bu projelerin uzmanlarının ve
bilirkişilerinin ihtiyacı olan kapsamlı çözümler, evrensel ve uygulamaların
yardımının eksikliğini göstermektedir. Bahsedilenlerin önemi özellikle yönetim ve
programlama kurumu gibi devlet kuruluşlarını kanunları düzenleme ve düzenlenmiş
uygulamalara başvurmaya itmiştir. Ancak buna rağmen şartları düzeltmek için
üretilen çözümler amacıyla yapılan araştırmalar devlet projelerindeki sorunların
ölçümü zaman, maliyet ve kalite açısından ülke mühendisliğinde mevcut
bulunmamaktadır. Dolayısıyla bu araştırmada atılacak ilk adımın düzgün ve bütün
etkenleri kapsamayı güdecek şekilde atılması gayretini taşımakta ve projenin
doğuracağı sonuçların özellikle kanunların düzenlenmesine ve uygulamalara
yoğunlaşan bölümlerin bilimsel ve akademik çalışma merkezlerinde yararlanılması
umut edilmektedir. Bu projede proje yönetiminin değerini değerlendirme
mühendisliğinin kullanımı ile yol yapımı ve çalışma prosedürü alanında yenilikler
odak noktaya oturtulmuştur. Projelerin yüksek maliyeti, uygulamalardaki zorluklar
ve geniş zaman ihtiyacının (zaman eksikliği) proje yönetiminin değerini
değerlendirme mühendisliğinin yol yapımında kullanılmasının önemini vurgulayan
faktörler olması sebebiyle aynı zamanda proje yönetim mühendisliğinin yol
yapımında neden kullanıldığının önemini de gösteren projelerdeki yüksek maliyet,
uygulamalardaki zorluklar ve uzun zaman süreci gibi faktörlerden dolayı yenilikçi
bir senaryo en temel yaklaşım olarak çalışma prosedüründe kullanılacaktır. Dağ
taşlarını kullanarak alt temelin eldesi ve uygulanması için kum eşdeğerinin
artırılması yenilikçi bir çalışma olmuştur ve sonuç olarak teknik usullere dayanarak
kalitenin artması, maliyetin ve zamanın azalması, makine ve aletlerde randımanın
artmasına yeni bir bakış açısı getirmiştir. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Yol Yapım Projeleri |
tr_TR |
dc.subject |
Proje Yönetiminin Değerini Değerlendirme Mühendisliği |
tr_TR |
dc.subject |
Kum Eşdeğeri |
tr_TR |
dc.subject |
Road Construction Projects |
tr_TR |
dc.subject |
Value Engineering in Project Management |
tr_TR |
dc.subject |
Sand Equivalent |
tr_TR |
dc.title |
PROJE YÖNETİMİ YAKLAŞIMI İLE YOL YAPIMINDA KUM ORANINI ARTIRARAK VERİMLİLİĞİN SAĞLANMASI |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Every year a large part of the funds and financial resources of the country invests on
huge development projects, including the road projects. Given many problems
arising in the implementation of road projects, which are in particular related to three
factors of time, cost and quality, has increased the importance of providing executive
and reliable solutions by using modern sciences and technologies more than ever. In
addition, this legal requirement in the use of Value engineering in project
management in state and national project management causes the need for a
comprehensive and applied approach that can be used to guide managers and experts
of the projects. Although governmental organizations, especially the Organization of
Management and Planning of Iran, have developed rules and guidelines associated
with this method, but there have been limited studies for finding solutions to
improve the implementation of government projects and to assess their problems in
terms of time, finance and quality in the engineering association of the country.
Therefore, this study aims that to go the first step properly and with considering of
all the aspects and hopes that the results of this thesis, specifically those parts
focusing on the development of the laws and procedures, would be helpful by
scientific and academic centers and authorities. In this study, using Value
engineering in project management, a new innovative approach in the construction
projects is used. Given the high cost of the project and difficulty of its implementing
as well as high duration of project’s implementation are among the main reasons for
value engineering projects in construction projects, an innovative approach was used
as the main instruction. Increasing the Sand Equivalent in the preparation and
implementation of the sub-base using the mountain rock was a new approach that
was used, which ultimately improved quality of implementation based on technical
principles, reduced cost, reduced time, and increased efficiency of devices and
machinery. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
59 |
tr_TR |