DSpace Repository

METİN MADENCİLİĞİ İLE SOSYAL MEDYA ANALİZİ

Show simple item record

dc.contributor.author Aravi, Gökhan
dc.date.accessioned 2019-05-13T08:44:16Z
dc.date.available 2019-05-13T08:44:16Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/1893
dc.description.abstract Teknolojinin gelişmesi ve toplumlarda yaygınlaşması ile artık internet kullanımı da artmış bulunmaktadır. Bu artış internet ortamında ciddi boyutlarda kaynaklar oluşmasını sağlamıştır. Bu kaynakların belli bir bölümü işlenmiş belli bir bölümü ise ham kaynaklardır. Bu ham kaynaklar işlendiği zaman belki de internet ortamından başka hiçbir ortamda ulaşılamayacak devasa raporlar ortaya çıkarmaktadır. Bu büyük boyutlu kaynakları işlemek ciddi çalışmalar ve yöntemler gerektirmektedir. Bu yöntemlerden biri de metin madenciliğidir. Metin madenciliği günümüzde hızla yaygınlaşan ve kullanışlı bir veri işleme yöntemidir. Bu çalışmada, ham kaynakların sosyal medya üzerinden nasıl toplanacağını, firmalar açısından metin madenciliği kullanarak nasıl işleneceğini ve anlamlı hale gelen bu verilerin nasıl raporlanacağı müşteri şikayet verileri üzerinden anlatılmaktadır. Bu çalışma, müşteri kayıplarını önleme ve şirket karını artırmak açısından yöneticiler için önem arz etmektedir. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Metin Madenciliği tr_TR
dc.subject Veri Madenciliği tr_TR
dc.subject Sosyal Medya tr_TR
dc.subject Müşteri Şikayet Analizi tr_TR
dc.subject Text Mining tr_TR
dc.subject Data Mining tr_TR
dc.subject Social Media tr_TR
dc.subject Customer Complaint Analysis tr_TR
dc.title METİN MADENCİLİĞİ İLE SOSYAL MEDYA ANALİZİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol Internet usage has increased by development of technology and diffusion in societies. This increase has provided to create sources in serious dimensions on the internet environment. Some of these sources are processed and some of them are raw sources. When these raw sources are processed, it has probably presented huge reports which cannot be reached anywhere from the internet environment. Processing of these big sized resources has required serious studies and methods. One of these methods is text mining. The text mining is a data processing method which is useful and become widespread rapidly. In this study, how to collect the raw materials on the social media, how to process them with respect to firms by using the text mining and how to report these data becoming significant are explained on customer complaint data. This study is valuable for managers to avoid the customer loss and to increase the profit of their firms. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 62 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account