DSpace Repository

MODERN WAREHOUSE MANAGEMENT IN THE MANUFACTURING AND SERVICE INDUSTRY - A CASE STUDY OF THE TURKISH AUTOMOTIVE INDUSTRY

Show simple item record

dc.contributor.author Darlington Udeh, Okwudili
dc.date.accessioned 2019-05-13T08:09:30Z
dc.date.available 2019-05-13T08:09:30Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/1885
dc.description.abstract Otomotiv sektöründe depolama, tedarik zincirinin bir parçası olarak yüksek öneme sahiptir. Bugünün Pazar koşullarında, otomotiv sektöründeki işletmeler rekabet edebilmek için depolama yeteneklerini iyileştirmek zorundadır. Farklı segmentlerindeki araç modellerindeki değişim, tip ve tasarım özelliklerindeki hızlı artış parka sayısında da etkili olmakta ve tedarik zincirini daha karmaşık bir hale getirmektedir. Bu durum bir çok işletmeyi kendi değer zincirlerini yeniden planlamaya ve müşteri hizmetlerini geliştirmeye ve bunun için depolama sistemlerini incelemeye itmiştir. Bu tezde günün ekonomik koşullarında ve araç çeşitliliğindeki artış durumunda Depo Yönetim Sistemi (WMS)‟nin verimliliğini sürdürmesi amacıyla bir çerçeve oluşturulmuştur. Bu tezde Türkiye‟de yer alan 14 otomotiv üreticisinin üretim kapasitesi, yıllık satışları ve pazar payı göz önünde bulundurularak Depo Yönetim Sistemi (WMS)‟nin geliştirilmesinin Türkiye Otomotiv Sektörü‟ne etkisi incelenmiştir tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY GRADUATE INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR
dc.title MODERN WAREHOUSE MANAGEMENT IN THE MANUFACTURING AND SERVICE INDUSTRY - A CASE STUDY OF THE TURKISH AUTOMOTIVE INDUSTRY tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol In automotive industry, warehousing has a great importance as a part of supply chain. In today‟s competitive automotive market, companies are under pressure by market forces to improve their warehousing capabilities if they are to compete in the market place. The rising modifications in vehicles models, types and designs across different segments with increase in the differentiation of spare parts has also made the SCM more complex in a lean environment of the auto industry. This has also forced many companies to customize their value stream mapping and value chain analysis to increase their customer service levels, which has led to the changes in the role of WMSs. In this thesis it is also explained the framework and functionality of WMS in productiveness of the industry in times of economic melt-down and expansion in products. The thesis, measures the impacts of improved WMS in Turkish automotive industry supply chain against the 14 automotive manufacturers operating as OEMs and ACMs in Turkey with emphasis on production capacity, annual sales and market share of each company as reported in the annual company report presented to shareholders tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 69 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account