Abstract:
Otomotiv sektöründe depolama, tedarik zincirinin bir parçası olarak yüksek
öneme sahiptir. Bugünün Pazar koşullarında, otomotiv sektöründeki işletmeler rekabet
edebilmek için depolama yeteneklerini iyileştirmek zorundadır. Farklı segmentlerindeki
araç modellerindeki değişim, tip ve tasarım özelliklerindeki hızlı artış parka sayısında da
etkili olmakta ve tedarik zincirini daha karmaşık bir hale getirmektedir.
Bu durum bir çok işletmeyi kendi değer zincirlerini yeniden planlamaya ve müşteri
hizmetlerini geliştirmeye ve bunun için depolama sistemlerini incelemeye itmiştir. Bu
tezde günün ekonomik koşullarında ve araç çeşitliliğindeki artış durumunda Depo
Yönetim Sistemi (WMS)‟nin verimliliğini sürdürmesi amacıyla bir çerçeve
oluşturulmuştur. Bu tezde Türkiye‟de yer alan 14 otomotiv üreticisinin üretim kapasitesi,
yıllık satışları ve pazar payı göz önünde bulundurularak Depo Yönetim Sistemi
(WMS)‟nin geliştirilmesinin Türkiye Otomotiv Sektörü‟ne etkisi incelenmiştir