dc.contributor.author |
Bozkurt, Leyla
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-13T07:37:29Z |
|
dc.date.available |
2019-05-13T07:37:29Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1881 |
|
dc.description.abstract |
Tüketici davranışı, tüketiciye verilen bir hizmet veya üründen beklediği faydayı giderip
gidermediği konusuyla ilgilidir. Tüketici davranışı, kapitalizmin egemen olduğu günümüzün
getirdiği rekabet ortamında göz önüne alınması gereken en temel kavramlar arasında ilk
sıralarda yer almaktadır.
Bu rekabet ortamında, tüketiciyi üretilen mal veya hizmeti satın almaya yönlendiren ihtiyaçlar
mevcuttur. Fakat bu ihtiyaçlar, farklı tüketiciler tarafından çeşitli şekillerde anlaşılmakta ve bu
farklı anlaşılmalar da ürünü satın alacak kişilerde, satın alma kararı verirken birbirinden
değişik güdüleri harekete geçirmektedir.
Reklamın tüketicileri satın almaya teşvik etmesi ve ürünün markalaşma üzerindeki etkisi
herkes tarafından bilinen bir gerçek durumundadır. Markalar yaptıkları reklam kampanyaları
ile tüketicileri satın almaya yöneltmek istemektedirler. Irak’a ihracat yapan Türk markalarının
yürüttüğü reklam kampanyalarının satın almaya etkisinin olması beklenmektedir.
Bu çalışmada Irak’a ihracat yapan Türk markalarının yürüttüğü reklam kampanyalarının satın
alma üzerindeki rolü araştırılmıştır |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Reklam |
tr_TR |
dc.subject |
Markalaşma |
tr_TR |
dc.subject |
Kuzey Irak |
tr_TR |
dc.subject |
Tüketici |
tr_TR |
dc.subject |
Satın Alma |
tr_TR |
dc.subject |
Pazarlama |
tr_TR |
dc.subject |
Advertising |
tr_TR |
dc.subject |
Branding |
tr_TR |
dc.subject |
North Iraq |
tr_TR |
dc.subject |
Consumer |
tr_TR |
dc.subject |
Purchasing |
tr_TR |
dc.subject |
Marketing |
tr_TR |
dc.title |
KUZEY IRAK’A İHRACAT YAPAN TÜRK MARKALARININ MARKALAŞMASINDA REKLAMIN ROLÜ |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Consumer behavior, consumer expectations of what a service offered is a phenomen on
associated with the fixed rate. Consumer behavior, evidenced by the rising impact of
competitive conditions in terms of profitability and a sustainable focus on the most important
concepts that are required during the first is located.
Person purchasing any product that directs a particular need exists. But this need is perceived
in various waysby each consumer, consequently both consumers decisionto purchase a
particular product when they are being in fluenced by different motives.
It is a known fact that advertising and promotion encourages customers for shopping and has
an effect on the product by becoming a brand. Brands are willing to lead the customers with
their advertisements. It is expected that the advertising campaigns would raise the export of
Turkish companies to Iraq.
In this study, it surveyed that the effect of the advertising campaigns of Turkish companies
whom making export to Iraq on purchase. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
83 |
tr_TR |