dc.contributor.author |
Aydın, Hasan
|
|
dc.date.accessioned |
2019-05-13T07:13:59Z |
|
dc.date.available |
2019-05-13T07:13:59Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11547/1878 |
|
dc.description.abstract |
Günümüz teknolojisi, işletmelere büyük olanaklar
sağlamaktadır. Bu olanaklar: İşletmelerin hantal yapılarından
kurtulmalarına, değişik işkalemlerinin ortadan kalkmasıyla gereksiz
işgörenlerin çalıştırılmalarına, ekonomik tasarruf sağlamalarına,
müşterilerine hızlı, kaliteli ve ekonomik hizmet vermelerine olanak
sağlamaktadır.
Kütüphaneler de birer işletme olarak kabul edildiğine göre,
müşterilerine yani okur/araştırmacılarına hızlı, kaliteli ve ekonomik
hizmet vermek zorundadır. Bu hizmetin verilebilmesi kütüphanede
varolan dermenin sayısal ortama aktarılması ile mümkündür.
Sayısal bir kütüphane; müşterilerine zaman, mekân ve kaynak
kısıtlaması olmadan değişik formatta hızlı ve güncel bilgi sunarak,
müşterilerine kaliteli bir hizmet ile ekonomik tasarruf olanağı sunmuş
olacaktır. Kütüphanenin sayısallaşması ile birlikte,
a. Değişik kalemlerde çalışan işgörenlere ihtiyaç
kalmayacak
b. Dermenin yerleştirilmesi için geniş alanlara, büyük
binalara gerek kalmayacak
c. Dermenin restorasyonuna, korunmasına, kırtasiye,
mobilya gruplarına ihtiyaç kalmayacak.
d. Okur/araştırmacı mekâna bağlı kalmadan sayısal
kütüphane vasıtasıyla kaliteli ve hızlı hizmet alıp güncel
kaynaklara ulaşabilecek. Yukarıda saydığımız maddelerin ortadan kalkmasıyla
kütüphane hantal yapıdan kurtulmuş ve artan bütçesiyle asıl hedefine
odaklanacaktır. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tr |
tr_TR |
dc.publisher |
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.subject |
Kalite |
tr_TR |
dc.subject |
İşletme |
tr_TR |
dc.subject |
Sayısallaşma |
tr_TR |
dc.subject |
Kütüphane |
tr_TR |
dc.subject |
Okur/araştırmacı |
tr_TR |
dc.subject |
Quality |
tr_TR |
dc.subject |
Business |
tr_TR |
dc.subject |
Digitalization |
tr_TR |
dc.subject |
Library |
tr_TR |
dc.subject |
Reader/researcher |
tr_TR |
dc.title |
KALİTE, İŞLETME VE DİJİTAL ÜÇGENDE KÜTÜPHANELERİN GELECEĞİ |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.description.abstractol |
Today’s technology is giving great facilities to organizations.
These facilities are rendering possible somethings. These are
mentioned like that: Retrieving businesses from their cumbrous
structures, with having been disappeared of different work items not to
work unnecessary employees, to saving up, serving to customers fast,
qualified and economical.
Accepted libraries as a business, they should serving their
customers, so readers/researchers in good conditions. Serving these
could be possible with digitalizing current collection of library. Digital
library, providing its customers fast and up to date information in
different formats without restrictions of time, space and source so it
could serve customers qualified services and to saving up.
With digitalizing library it has been predicted that these matters:
a. There won’t be the need of employee in different work
items.
b. There won’t be the need to huge spaces and big buildings.
c. There wont’t be the need to restoration and preservation of
the collection in physical environment also furnitures.
d. Reader/researcher could have been get qualified and fast
service by digital library without bound of space and could
have reach up to date resources. Matters could have disappeared that mentioned on the top,
library would have retrieving from its cumbrous structure then it could
have been focused on main mission with increased budget. |
tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber |
1 |
tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber |
78 |
tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag |
Hasan AYDIN, Kalite-İşletme ve Sayısal Üçgende Üniversite/araştırma
Kütüphanelerinin Geleceği, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 2014. |
tr_TR |