IAU Open Access

KALİTE, İŞLETME VE DİJİTAL ÜÇGENDE KÜTÜPHANELERİN GELECEĞİ

Show simple item record

dc.contributor.author Aydın, Hasan
dc.date.accessioned 2019-05-13T07:13:59Z
dc.date.available 2019-05-13T07:13:59Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/1878
dc.description.abstract Günümüz teknolojisi, işletmelere büyük olanaklar sağlamaktadır. Bu olanaklar: İşletmelerin hantal yapılarından kurtulmalarına, değişik işkalemlerinin ortadan kalkmasıyla gereksiz işgörenlerin çalıştırılmalarına, ekonomik tasarruf sağlamalarına, müşterilerine hızlı, kaliteli ve ekonomik hizmet vermelerine olanak sağlamaktadır. Kütüphaneler de birer işletme olarak kabul edildiğine göre, müşterilerine yani okur/araştırmacılarına hızlı, kaliteli ve ekonomik hizmet vermek zorundadır. Bu hizmetin verilebilmesi kütüphanede varolan dermenin sayısal ortama aktarılması ile mümkündür. Sayısal bir kütüphane; müşterilerine zaman, mekân ve kaynak kısıtlaması olmadan değişik formatta hızlı ve güncel bilgi sunarak, müşterilerine kaliteli bir hizmet ile ekonomik tasarruf olanağı sunmuş olacaktır. Kütüphanenin sayısallaşması ile birlikte, a. Değişik kalemlerde çalışan işgörenlere ihtiyaç kalmayacak b. Dermenin yerleştirilmesi için geniş alanlara, büyük binalara gerek kalmayacak c. Dermenin restorasyonuna, korunmasına, kırtasiye, mobilya gruplarına ihtiyaç kalmayacak. d. Okur/araştırmacı mekâna bağlı kalmadan sayısal kütüphane vasıtasıyla kaliteli ve hızlı hizmet alıp güncel kaynaklara ulaşabilecek. Yukarıda saydığımız maddelerin ortadan kalkmasıyla kütüphane hantal yapıdan kurtulmuş ve artan bütçesiyle asıl hedefine odaklanacaktır. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.subject Kalite tr_TR
dc.subject İşletme tr_TR
dc.subject Sayısallaşma tr_TR
dc.subject Kütüphane tr_TR
dc.subject Okur/araştırmacı tr_TR
dc.subject Quality tr_TR
dc.subject Business tr_TR
dc.subject Digitalization tr_TR
dc.subject Library tr_TR
dc.subject Reader/researcher tr_TR
dc.title KALİTE, İŞLETME VE DİJİTAL ÜÇGENDE KÜTÜPHANELERİN GELECEĞİ tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol Today’s technology is giving great facilities to organizations. These facilities are rendering possible somethings. These are mentioned like that: Retrieving businesses from their cumbrous structures, with having been disappeared of different work items not to work unnecessary employees, to saving up, serving to customers fast, qualified and economical. Accepted libraries as a business, they should serving their customers, so readers/researchers in good conditions. Serving these could be possible with digitalizing current collection of library. Digital library, providing its customers fast and up to date information in different formats without restrictions of time, space and source so it could serve customers qualified services and to saving up. With digitalizing library it has been predicted that these matters: a. There won’t be the need of employee in different work items. b. There won’t be the need to huge spaces and big buildings. c. There wont’t be the need to restoration and preservation of the collection in physical environment also furnitures. d. Reader/researcher could have been get qualified and fast service by digital library without bound of space and could have reach up to date resources. Matters could have disappeared that mentioned on the top, library would have retrieving from its cumbrous structure then it could have been focused on main mission with increased budget. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 78 tr_TR
dc.identifier.bibliographictag Hasan AYDIN, Kalite-İşletme ve Sayısal Üçgende Üniversite/araştırma Kütüphanelerinin Geleceği, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 2014. tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account